bilen min spiser drivledd/knute/tripod oppdatert 18 juni

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Ronny_N169 » 18 jun 2007, 22:27

Det er ikke noe seriøst feil med hjulopphenget ditt på passasjersiden da?. løse fester i bærearmer eller opphengskuler, eventuellt masse rust ved innfestningen til nedre bærebru.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.

Brukeravatar
og900turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 352
Registrert: 18 mai 2006, 23:02
Medlemsnummer: N681
Navn: Karl Otto
Bil: Saab 9-5 Aero
Sted: Bodø

Legg inn av og900turbo » 18 jun 2007, 22:38

Mystiske greier.

Det skal normalt være mye å gå på før akselen ramler ut. Prøv å jekk opp bilen og ta opp belgen og se hvor mye det er igjen før den ramler ut, og om det forandrer seg ved å vri rattet fra side til side. Når hjulet henger i lufta er jo akselen maks utdratt.

Hvis du har en likedan bil tilgjengelig kan du jo måle avstand mellom medbringeren og hjulhuset på begge bilene og se om det er forskjell.

Broren min opplevde akkurat det samme som deg på sin 87-mod 900, men han reklamerte til selgeren, og hva han gjorde for å ordne det vet jeg ikke, men det ble fikset i alle fall....

Mulig han husker hvem selgeren var, så kan jeg spørre ham.
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681

Brukeravatar
Erik N21
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 359
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: Sola

Legg inn av Erik N21 » 18 jun 2007, 23:31

...mulig at dette er et idiotspørsmål, men du har sjekket at du har riktig størrelse tripod som ikke er for liten til medbringeren din.... det er to størrelser av dem.
Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn

janerik171187
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 212
Registrert: 01 okt 2006, 16:30
Sted: råde i østfold

Legg inn av janerik171187 » 19 jun 2007, 06:01

Erik N21 skrev:...mulig at dette er et idiotspørsmål, men du har sjekket at du har riktig størrelse tripod som ikke er for liten til medbringeren din.... det er to størrelser av dem.
bytte til knute og tripod fra samme bil så det burde ivaffall passe

+ tok fra en 87mod begge gangene
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter :D:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket

janerik171187
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 212
Registrert: 01 okt 2006, 16:30
Sted: råde i østfold

Legg inn av janerik171187 » 19 jun 2007, 06:04

Ronny_N169 skrev:Det er ikke noe seriøst feil med hjulopphenget ditt på passasjersiden da?. løse fester i bærearmer eller opphengskuler, eventuellt masse rust ved innfestningen til nedre bærebru.
kan ikke si jeg har merket noe feil ivaffall

men får vell se om jeg finner fram brekkjernet og bender litt for å se.
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter :D:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket

janerik171187
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 212
Registrert: 01 okt 2006, 16:30
Sted: råde i østfold

Legg inn av janerik171187 » 19 jun 2007, 06:07

og900turbo skrev:Mystiske greier.

Det skal normalt være mye å gå på før akselen ramler ut. Prøv å jekk opp bilen og ta opp belgen og se hvor mye det er igjen før den ramler ut, og om det forandrer seg ved å vri rattet fra side til side. Når hjulet henger i lufta er jo akselen maks utdratt.

Hvis du har en likedan bil tilgjengelig kan du jo måle avstand mellom medbringeren og hjulhuset på begge bilene og se om det er forskjell.

Broren min opplevde akkurat det samme som deg på sin 87-mod 900, men han reklamerte til selgeren, og hva han gjorde for å ordne det vet jeg ikke, men det ble fikset i alle fall....

Mulig han husker hvem selgeren var, så kan jeg spørre ham.
jeg skal få tak i en knute til (helst fler egentlig) og titte litt på hvorfor den hopper ut
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter :D:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket

Svar