bilen min spiser drivledd/knute/tripod oppdatert 18 juni
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
- og900turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 352
- Registrert: 18 mai 2006, 23:02
- Medlemsnummer: N681
- Navn: Karl Otto
- Bil: Saab 9-5 Aero
- Sted: Bodø
Mystiske greier.
Det skal normalt være mye å gå på før akselen ramler ut. Prøv å jekk opp bilen og ta opp belgen og se hvor mye det er igjen før den ramler ut, og om det forandrer seg ved å vri rattet fra side til side. Når hjulet henger i lufta er jo akselen maks utdratt.
Hvis du har en likedan bil tilgjengelig kan du jo måle avstand mellom medbringeren og hjulhuset på begge bilene og se om det er forskjell.
Broren min opplevde akkurat det samme som deg på sin 87-mod 900, men han reklamerte til selgeren, og hva han gjorde for å ordne det vet jeg ikke, men det ble fikset i alle fall....
Mulig han husker hvem selgeren var, så kan jeg spørre ham.
Det skal normalt være mye å gå på før akselen ramler ut. Prøv å jekk opp bilen og ta opp belgen og se hvor mye det er igjen før den ramler ut, og om det forandrer seg ved å vri rattet fra side til side. Når hjulet henger i lufta er jo akselen maks utdratt.
Hvis du har en likedan bil tilgjengelig kan du jo måle avstand mellom medbringeren og hjulhuset på begge bilene og se om det er forskjell.
Broren min opplevde akkurat det samme som deg på sin 87-mod 900, men han reklamerte til selgeren, og hva han gjorde for å ordne det vet jeg ikke, men det ble fikset i alle fall....
Mulig han husker hvem selgeren var, så kan jeg spørre ham.
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
bytte til knute og tripod fra samme bil så det burde ivaffall passeErik N21 skrev:...mulig at dette er et idiotspørsmål, men du har sjekket at du har riktig størrelse tripod som ikke er for liten til medbringeren din.... det er to størrelser av dem.
+ tok fra en 87mod begge gangene
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter :D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter :D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
kan ikke si jeg har merket noe feil ivaffallRonny_N169 skrev:Det er ikke noe seriøst feil med hjulopphenget ditt på passasjersiden da?. løse fester i bærearmer eller opphengskuler, eventuellt masse rust ved innfestningen til nedre bærebru.
men får vell se om jeg finner fram brekkjernet og bender litt for å se.
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter :D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter :D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
jeg skal få tak i en knute til (helst fler egentlig) og titte litt på hvorfor den hopper utog900turbo skrev:Mystiske greier.
Det skal normalt være mye å gå på før akselen ramler ut. Prøv å jekk opp bilen og ta opp belgen og se hvor mye det er igjen før den ramler ut, og om det forandrer seg ved å vri rattet fra side til side. Når hjulet henger i lufta er jo akselen maks utdratt.
Hvis du har en likedan bil tilgjengelig kan du jo måle avstand mellom medbringeren og hjulhuset på begge bilene og se om det er forskjell.
Broren min opplevde akkurat det samme som deg på sin 87-mod 900, men han reklamerte til selgeren, og hva han gjorde for å ordne det vet jeg ikke, men det ble fikset i alle fall....
Mulig han husker hvem selgeren var, så kan jeg spørre ham.
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter :D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter :D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket