Kan noen forklare meg hva som foregår framme der nå ?!? Begynner å bli frustrert
magnetventil som er "ute av kurs??"
Moderator: Moderatorer
magnetventil som er "ute av kurs??"
Har et snålt problem: turbotrykk-måleren gikk 3/4 på gult v/ full aks. Skiftet magnetventilen men en jeg hadde liggende, gikk da opp til rød så det susa. Gikk sådann en periode, før den ramlet ned til 3/4 igjen. Tok av el-kontakten til ventilen for å sjekke at det var " god kontakt" og monterte igjen. nok en gang opp på rødt, etter en perioden tilbake på 3/4 gult..
Kan noen forklare meg hva som foregår framme der nå ?!? Begynner å bli frustrert
93B. -59 mod.
Sonett III, 72 mod.
Volvo XC 60, 10 mod.
Sonett III, 72 mod.
Volvo XC 60, 10 mod.
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
magnetventilen på T7 motoren ser vel annerledes ut enn min, men den fungerer jo på samme måte:
spray penetrerende middel (wd-40, 5-56 osv.) inn i alle åpninger på magnetventilen. altså de som heter c, w og r (hvertfall på min ventil).
hold over en åpning, blås i en annen (ikke "drit" i den, blås for harde livet
) gjør dette til du har blåst rein alle åpningene. la det tørke en stund.
dritt inni magnetventilen har i alle fall satt bilen min ned til grunnladetrykk før. blåste ut masse svart drit, og den funka kanon. helt til den tok kvelden for godt, hehe
spray penetrerende middel (wd-40, 5-56 osv.) inn i alle åpninger på magnetventilen. altså de som heter c, w og r (hvertfall på min ventil).
hold over en åpning, blås i en annen (ikke "drit" i den, blås for harde livet
dritt inni magnetventilen har i alle fall satt bilen min ned til grunnladetrykk før. blåste ut masse svart drit, og den funka kanon. helt til den tok kvelden for godt, hehe
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Tror jeg ville droppa akkurat bensin... sterke saker.olewa skrev:ok, kanskje den kan legges i litt bensin el. lign også for en periode? eller vil den ta skade av det?
Hvis det gjøres rent med WD-40 e.l., så pass på å få blåst det ordentlig rent, men ikke bruk for høyt trykk. Blås med f eks trykkluft på boks, brukes det kompressor så blås med laveste trykk.
Oversleng i turbotrykket slik du beskriver høres for meg ut som en ventil som har feil motstand i en av spolene. Jeg vet ikke for T7, men på T5 så skal det være 3 ohm +/- 1 ohm mellom pinne 1 og 2 og mellom 2 og 3 på MV. Om dette er avvikende så vil trionicboksen "bomme" på det trykket den sikter på. Er det for liten motstand så risikerer en å kortslutte drivsteget i trionicboksen (det har jeg prøvd!), og det må da loddes inn nye transistorer eller byttes boks.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Ronny_N169