Hei!
Jeg la over til vinterdekk igår - og mitt venstre foran hadde 20 cm lang sprekk som har gått ned til metallet i dekket. ca 3 -4 mm bred.
Sprekken var helt øverst - ytterst på innsiden.
Noen ide hva dette kan skyldes.
Kan det være problem med forstillingen - dårlig dekk eller lufttrykksfeil ?
Evt. at jeg kjørt i mange langsgående spor i veien som har slittet ?
Det var jo kun venstre dekk foran.
Tore
Slitt sommerdekk på innsiden
Moderator: Moderatorer
Slitt sommerdekk på innsiden
Tore N10
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Når du ser kordene i dekket burde du skiftet dekk for leeeenge siden, for du var sannsynligvis kun noen km fra en punktering eller i verste fall dekkeksplosjon...
Det er jo vanskelig å vite årsaken til slitasjen uten å vite hvordan dekket ellers er/ser ut. Det enkleste er kanskje om du tar et bilde og legger til her.
Det er helt naturlig at kordene dukker opp her og der hvis dekket er veldig nedslitt. Har du 0 mønster igjen er nok det årsaken til problemet, når det blir tilstrekkelig lite gummi igjen vil den til slutt løsne fra kordene uten at det betyr at noe er slitt skjevt av den grunn.
Hvor mye er dekket slitt ellers? Om dekket er ujevnt slitt, altså at du har mer mønster igjen noen steder enn andre (da snakker jeg ikke om der kordene viser), så er det enten dårlig justert forstilling eller eventuelt feil trykk.
Det er jo vanskelig å vite årsaken til slitasjen uten å vite hvordan dekket ellers er/ser ut. Det enkleste er kanskje om du tar et bilde og legger til her.
Det er helt naturlig at kordene dukker opp her og der hvis dekket er veldig nedslitt. Har du 0 mønster igjen er nok det årsaken til problemet, når det blir tilstrekkelig lite gummi igjen vil den til slutt løsne fra kordene uten at det betyr at noe er slitt skjevt av den grunn.
Hvor mye er dekket slitt ellers? Om dekket er ujevnt slitt, altså at du har mer mønster igjen noen steder enn andre (da snakker jeg ikke om der kordene viser), så er det enten dårlig justert forstilling eller eventuelt feil trykk.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- audun-eg N228
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N228
- Navn: Audun Eggen
- Bil: Saab 9-5 Aero 2000 mod - solgt