Legg inn
av oddi N108 » 22 nov 2007, 21:39
En liten update her..
Har vært innom saabforhandleren i dag, og spurte om jeg måtte ha ny alarmboks hvis jeg ikke hadde noen fungerende nøkler.. Det hadde han ikke hørt om. Det som imidlertid var viktig å huske på var at hvis jeg fant den savnede nøkkelen, vil ikke den kunne brukes, da denne ble "utprogrammert" fra systemet. De måtte også ha bilen inne for å programmere opp nøkler.
Nå har det seg slik at jeg bestilte 1 ekstra nøkkel, og jeg har testet de nøklene jeg har. byttet batteri i begge, og åpnet bilen. et leven uten like.. Med den ene nøkkelen fikk jeg feilmeldingen "nyckel inte accepterad", og bilen startet ikke. Med den andre derimot, ble det start på første forsøk:) Konklusjonen er at den ene nøkkelen er "tom" for programvare, og blir omprogrammert. Den andre nøkkelen fungerer, men knappene er ødelagt. Mao, den har programmet inne, men det er visst en vanlig feil at knappene svikter på denne type nøkler (der man feller inn "metallet"). Til uka ankommer ny nøkkel, så vi får se hva som skjer. Virker ihvertfall som dette ikke blir så dyrt som tor n12 antyder ihvertfall:) fortsettelse følger...
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt
9-5 2,3 t 1998