Nettopp kjøpt en 900 turbo 94' med defekt spjeldregulering i varmeapp... står låst i defroster. har hørt rykter om manglende utført aksjon/kampanje... noen som vet hva aksjonen gikk ut på? Aksling/overføring er knekt en plass, men hvor og hvorfor
Feil med varmeapparat?
Moderator: Moderatorer
- Haaka
- 2.0 bar

- Innlegg: 588
- Registrert: 16 des 2007, 05:50
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Feil med varmeapparat?
Heisann!
Nettopp kjøpt en 900 turbo 94' med defekt spjeldregulering i varmeapp... står låst i defroster. har hørt rykter om manglende utført aksjon/kampanje... noen som vet hva aksjonen gikk ut på? Aksling/overføring er knekt en plass, men hvor og hvorfor
Nettopp kjøpt en 900 turbo 94' med defekt spjeldregulering i varmeapp... står låst i defroster. har hørt rykter om manglende utført aksjon/kampanje... noen som vet hva aksjonen gikk ut på? Aksling/overføring er knekt en plass, men hvor og hvorfor
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Har ikke hørt om noen kampanje, men det bør være relativt greit å løse.
Skru av dekslet på høyre side av midtkonsollen så kommer du til staget som går i fra bryteren og inn på selve varmeapparatet. Det hele er jo i plast så at ett og annet kan knekke i den overføringa er på ingen måte utenkelig.
Sitter bryteren fast eller går den rundt uten å dra med seg spjeldet?
Skru av dekslet på høyre side av midtkonsollen så kommer du til staget som går i fra bryteren og inn på selve varmeapparatet. Det hele er jo i plast så at ett og annet kan knekke i den overføringa er på ingen måte utenkelig.
Sitter bryteren fast eller går den rundt uten å dra med seg spjeldet?
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Haaka
- 2.0 bar

- Innlegg: 588
- Registrert: 16 des 2007, 05:50
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Bryteren går rundt, uten at det skjer noe. Kan kjenne en liten motstand og hakking når man vrir om, så det er helt klart knekt en plass.
Men så har jeg jo varme og kjøling (alt man trenger), og bedre at den er låst på frontruta... om vinteren... enn på stortåa..
men om det har vært en aksjon på denne problematikken, er det kjedelig å gjøre en snabbfix for så å finne ut at jobben ligger i full riving a dash og mer deler..?
Men så har jeg jo varme og kjøling (alt man trenger), og bedre at den er låst på frontruta... om vinteren... enn på stortåa..
- Pancho N497
- 2.0 bar

- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
er jo bare og gjøre som kongerud skriver.
demonter på passasjer sida så ser du hva som er knekt.. er 99% sikker på at det er den plaststanga som er knekt..
demonter på passasjer sida så ser du hva som er knekt.. er 99% sikker på at det er den plaststanga som er knekt..
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Haaka
- 2.0 bar

- Innlegg: 588
- Registrert: 16 des 2007, 05:50
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Det er jo forsåvidt konstatert at noe er knekt, men da er det også en grunn til det. Må skille mellom symptom og direkte årsak..
Er selv godt kjent med å måtte gjøre omfattende utbedringstiltak for tilsynelatende enkle bagateller, spesiellt på varmeapp. Er unødvenig å knekke nye stag og aklser fordi problemet ligger en annen plass, spjeld og videre overføring?
Det er bekreftet fra saabforhandler at det har vært stående aksjoner på et antall av disse bilene med dette problemet, men er i dokumenter og papirform som er vanskelig å får tak i. Men det kan man evt. leve med til sommeren kommer
takker for tips..
OOH! god jul!
Er selv godt kjent med å måtte gjøre omfattende utbedringstiltak for tilsynelatende enkle bagateller, spesiellt på varmeapp. Er unødvenig å knekke nye stag og aklser fordi problemet ligger en annen plass, spjeld og videre overføring?
Det er bekreftet fra saabforhandler at det har vært stående aksjoner på et antall av disse bilene med dette problemet, men er i dokumenter og papirform som er vanskelig å får tak i. Men det kan man evt. leve med til sommeren kommer
OOH! god jul!
- Pancho N497
- 2.0 bar

- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
knekker jo pga slitasje.. aldri vært borti at det har vært andre feil enn det når det har vært knekt. er det knekt må det byttes uansett..
båre og demontere på høyre sida og dreie på det knekte staget for hand så finn du fort ut om det er feil lenger inn i systemet..
båre og demontere på høyre sida og dreie på det knekte staget for hand så finn du fort ut om det er feil lenger inn i systemet..
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
-
jan magnus n634
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
- Kontakt:
den overføringa der pleier å ryke når den er brukt litt ca 140.000km, konstruksjonen er ikke akkurat det glupeste jeg har sett, gled deg til å bytte den! er litt klunder men går greit etter litt klundringKongerudN344 skrev:Har ikke hørt om noen kampanje, men det bør være relativt greit å løse.
Skru av dekslet på høyre side av midtkonsollen så kommer du til staget som går i fra bryteren og inn på selve varmeapparatet. Det hele er jo i plast så at ett og annet kan knekke i den overføringa er på ingen måte utenkelig.
Sitter bryteren fast eller går den rundt uten å dra med seg spjeldet?
denne delen ser sånn ut, har merket med rødt der den pleier å ryke.
Jan magnus
9-3SS "Aero"
edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
9-3SS "Aero"
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab