har hørt at saab 9-3 og 9-5 har alvorlige motor problemer,gjelder det 9-5 2,3 aero og?
og vist ja,hvordan er det med garantien? aero'en er en 2000 mod,kjørt 90,000 km og har komplett service hefte
noen andre feil/mangler eg burde se etter på aero'en?
spørsmål angående saab 9-5 aero
Moderator: Moderatorer
- ToreN1246
- Overload!!!
- Innlegg: 1200
- Registrert: 28 jan 2008, 17:08
- Medlemsnummer: N1246
- Navn: Tore
- Bil: 9-5 aero -01
- Sted: lillehammer
- Kontakt:
lenkarmforinger i bakstilling
edit: veivhusventilasjon (om jeg har forstått det riktig, så skal dem fikse dette på service???)
edit: veivhusventilasjon (om jeg har forstått det riktig, så skal dem fikse dette på service???)
“Sucking all the marrow out of life doesn’t mean choking on the bone”
9-5 aero
19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing
SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!
9-5 aero
19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing
SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!
- utengen
- 1,5 bar
- Innlegg: 430
- Registrert: 04 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N038
- Sted: Norge, Sveits
- Kontakt:
Hei
Sök litt pà tema (oilsludge og du finner en del svar, nr1 veldig viktig med hyppige oljeskfit og selvsagt service.
Söker du pà oil sludge pà nettet finner du fort ut at det er flere bilmerker som omtaler dette emnet.
http://www.mitt-eget.se/saab/information_ccv.shtml
http://www.mitt-eget.se/saab/saab_press ... 050127.txt
Mvh
Tommy utengen
Sök litt pà tema (oilsludge og du finner en del svar, nr1 veldig viktig med hyppige oljeskfit og selvsagt service.
Söker du pà oil sludge pà nettet finner du fort ut at det er flere bilmerker som omtaler dette emnet.
http://www.mitt-eget.se/saab/information_ccv.shtml
http://www.mitt-eget.se/saab/saab_press ... 050127.txt
Mvh
Tommy utengen
900TTR M94
93SC 1,9 TID M07
STCN 038
93SC 1,9 TID M07
STCN 038
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Først og fremst, de omtalte problemene gjelder i hovedsak 9-5, og omfatter alle 2,0 og 2,3-motorer fra 98 til 04.
At bilene har alvorlige motorproblemer er å ta hardt i, men det kan oppstå problemer med oilsludge om man ikke skifter olje ofte nok og oppgraderer veivhusventilasjonen.
Siden bilen har fulgt alle service er det sannsynlig at oljen har vært byttet ofte nok og denne oppgraderingen er gjort, og dermed minimal sannsynlighet for problemer.
Forsikre deg om at oppgraderingen er gjort, fortsett å skifte olje hver 10 000 km og følg service, så har du en kjempebil i mange lange år.
Saab har utvidet motorgarantien, men bilen som nevnes er desverre for gammel til å dekkes av denne.
At bilene har alvorlige motorproblemer er å ta hardt i, men det kan oppstå problemer med oilsludge om man ikke skifter olje ofte nok og oppgraderer veivhusventilasjonen.
Siden bilen har fulgt alle service er det sannsynlig at oljen har vært byttet ofte nok og denne oppgraderingen er gjort, og dermed minimal sannsynlighet for problemer.
Forsikre deg om at oppgraderingen er gjort, fortsett å skifte olje hver 10 000 km og følg service, så har du en kjempebil i mange lange år.
Saab har utvidet motorgarantien, men bilen som nevnes er desverre for gammel til å dekkes av denne.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 194
- Registrert: 27 sep 2005, 11:28
- Sted: Sola
Så lenge det er en 2000 modell og alle servicer er fulgt så varer den utvidede garantien ut 2008 i følge Bilpaviljongen.(SAAB forhandler)
Dette gjelder ihvertfall på min Aero 2000 modell som nylig ble kjøpt hos nevnte forhandler..
Dette gjelder ihvertfall på min Aero 2000 modell som nylig ble kjøpt hos nevnte forhandler..
08 Saab 9-3 SC Vector 1.9 TID med Hirsch under panseret :-)konebil
00 Saab 9-5 Aero Estate *Solgt*
93 Golf Mk1 GTI Cabriolet Karman Sommerbil/Go-bil!!!!!
07 VW Caddy Ecofuel Fram å tebage te jobb bil
00 Saab 9-5 Aero Estate *Solgt*
93 Golf Mk1 GTI Cabriolet Karman Sommerbil/Go-bil!!!!!
07 VW Caddy Ecofuel Fram å tebage te jobb bil
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
går vel på reg dato. hvis ikkje kan någen heldige få 9 år med garanti
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
At alle servicer har vært fulgt betyr kort og godt at bilen har hatt oljeskiftintervaller på 20000. Det er ikke godt nok på denne motoren, da den, som du nok vet, skal ha oljeskift hver 10000 km.EdHunter N815 skrev:Først og fremst, de omtalte problemene gjelder i hovedsak 9-5, og omfatter alle 2,0 og 2,3-motorer fra 98 til 04.
At bilene har alvorlige motorproblemer er å ta hardt i, men det kan oppstå problemer med oilsludge om man ikke skifter olje ofte nok og oppgraderer veivhusventilasjonen.
Siden bilen har fulgt alle service er det sannsynlig at oljen har vært byttet ofte nok og denne oppgraderingen er gjort, og dermed minimal sannsynlighet for problemer.
Forsikre deg om at oppgraderingen er gjort, fortsett å skifte olje hver 10 000 km og følg service, så har du en kjempebil i mange lange år.
Saab har utvidet motorgarantien, men bilen som nevnes er desverre for gammel til å dekkes av denne.
Selv bytter jeg olje og filter oftere enn det.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.