9000 clutch tok brått kvelden

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

AndreasE N1216
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 350
Registrert: 17 okt 2006, 18:56
Medlemsnummer: N1216
Navn: Andreas Ente
Bil: opalgrønn -76 99 2d
Sted: sandnes

Legg inn av AndreasE N1216 » 07 feb 2008, 20:47

da vipper du ramma innover? da sparer man seg bare å dra ut to bolter samt å løfta ramma bort fra bilen? bagatell altså... eller misforstår jeg?
sort 900gasser fra -85 ---- solgt
opalgrønn 99 2d fra -76 ---- nå med racing-gir og brekk bak

Brukeravatar
Erlien
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 30
Registrert: 13 des 2004, 01:00
Sted: Gjøvik

Legg inn av Erlien » 07 feb 2008, 22:42

Så ikke tråden din før nå Andreas, men kjente igjen symptomene med en gang. Har vært gjennom akkurat samme reisa selv på min -96 modell.

Luftet problemet den gang og det virket som flere hadde opplevd det samme, men har du fått 270' km ut av den så er det vel greit.
Even Erlien

Saab 9000CSE 2.3T 1996 modell 200 hk.
Saab 9-5 1.9 Tid Estate 2006 modell

AndreasE N1216
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 350
Registrert: 17 okt 2006, 18:56
Medlemsnummer: N1216
Navn: Andreas Ente
Bil: opalgrønn -76 99 2d
Sted: sandnes

Legg inn av AndreasE N1216 » 07 feb 2008, 23:51

ja, er godt fornøyd med de 270kkm'ene. men er rart at clutchen havarerer (fjørene knekker) pga en "konstruksjonsfeil" fremfor å slites så det slurer, for dithen var ikke clutchen på langt nær!?... selve operasjonen med bytte var i grunn en morsom operasjon. alt passa så bra så det var en lek... ble liksom en rett-frem-jobb, selv om omfanget av opersjonen er ganske stort....
-andreas
sort 900gasser fra -85 ---- solgt
opalgrønn 99 2d fra -76 ---- nå med racing-gir og brekk bak

AndreasE N1216
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 350
Registrert: 17 okt 2006, 18:56
Medlemsnummer: N1216
Navn: Andreas Ente
Bil: opalgrønn -76 99 2d
Sted: sandnes

Re: 9000 clutch tok brått kvelden

Legg inn av AndreasE N1216 » 27 feb 2008, 19:13

jadda....
nå har clutchpedalen blitt tyngre og seigere å trykke inn samtidig som den vegrer litt med å komme ut igjen. dvs hvis jeg slipper opp bedalen brått, kommer pedalen langsomere opp enn jeg tar vekk foten, liksom.... slik var det hverken før eller etter jeg bytta clutch. blitt slik i det siste. jeg har lufta den masse med sånn luftmann fra mekonomen. nytter ikke.....
har bestilt repsett til mastersylinderen, håper det er den !!??
sort 900gasser fra -85 ---- solgt
opalgrønn 99 2d fra -76 ---- nå med racing-gir og brekk bak

Svar