Hei!
Jeg kjøpte meg en Saab 9-3 2.0t 2003-modell for et par dager siden, men til min store skuffelse oppdaget jeg en ting som irriterer vettet av meg. Det kommer en lav, høyfrekvent lyd fra anlegget et sted (tror jeg). Det er også litt flimmer på navigasjonsskjermen.
Lyden er der når bilen er på, når bilen er av, når nøkkelen står i tenninga, når nøkkelen er ute av tenninga. Hele tiden, så lenge det er litt spenning i bilen. Dersom jeg sitter i bilen, skrur på alarmen og låser den, forsvinner lyden etter noen sekunder. Men det er eneste gangen.
Lyden er, som sagt, lav, men den merkes godt, og er fryktelig irriterende.
Vet noen hva dette kan være? Jeg har ikke fryktelig mye peiling på biler, men skulle jeg tippe ville jeg sagt at det kanskje hadde noe med jordinga å gjøre?
Bilen var på full service i oktober 07. Samtidig ble det tatt feilsøking etter diverse lyder og småting for 15000kr. Mannen jeg kjøpte bilen av har ikke merket noe til denne lyden, men han er like over 50 år, og kan nok ikke høre denne frekvensen.
Høyfrekvent lyd 9-3ss 03-mod
Moderator: Moderatorer
-
- Medlemsnummer: N1286
- Navn: Thomas Bjørn Olsen
- Bil: Saab 9-3ss 2.0t
Re: Høyfrekvent lyd 9-3ss 03-mod
Det høres ut som om det kommer fra navigasjonsskjermen. Jeg prøvde å ta ut sikringa til anlegget, og da forsvant pipinga, men selvfølgelig all annen lyd også..
Noen flere som har opplevd det samme? Og hvordan får jeg fikset dette?
Noen flere som har opplevd det samme? Og hvordan får jeg fikset dette?