Da gikk toppakningen til h......
Har kjørt med en liten oljelekkasje fra toppakningen i enden mot gearkassa.
Regnet med at jeg måtte ta jobben med å bytte toppakning snart.
En kjøretur i dag med litt turtall var nok til at den begynte å lugge.
Temperaturen holdt seg stabil og alt ellers virket normalt.
200 meter før jeg var framme gikk temperaturen rett opp.
Stoppet på gården og motoren virket ikke unormalt varm, men jeg hadde trykk i ekspansjonstanken.
Det som blir spennende er om toppen har berget.
Er toppene på 2.3 literen følsomme for slikt og sprekker, eller pleier de å kunne slipes og leve videre?
Noen tips om hva jeg bør gjøre i samme operasjonen?`
Bilen har gått 220' km.
Defekt toppakning 9000 turbo 2.3 1996
Moderator: Moderatorer
Defekt toppakning 9000 turbo 2.3 1996
Even Erlien
Saab 9000CSE 2.3T 1996 modell 200 hk.
Saab 9-5 1.9 Tid Estate 2006 modell
Saab 9000CSE 2.3T 1996 modell 200 hk.
Saab 9-5 1.9 Tid Estate 2006 modell
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Defekt toppakning 9000 turbo 2.3 1996
Synd å høre Even, men se det fra den positive siden, etterpå så er det i allefall ingen problemer med å få trimmet den litt 
Du bør planslipe toppen, høyst sansynlig så har den berget, er sjelden det skjer mye med dem..
Når du først gjør denne opperasjonen så bytt register samtidig og skift ut pinnboltene til eksosmanifoilden.
Du får ringe om det er noe, lykke til!!

Du bør planslipe toppen, høyst sansynlig så har den berget, er sjelden det skjer mye med dem..
Når du først gjør denne opperasjonen så bytt register samtidig og skift ut pinnboltene til eksosmanifoilden.
Du får ringe om det er noe, lykke til!!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor