Symptomene er ikke så veldig ulik de i en bensinbil, bortsett fra at det ikke oppleves like sterkt og direkte. Den vil nok gå dårligere, økt forbruk, varsling, limp-mode o.l.
Det som er så fint med edc er jo at du har et bortimot like stort system som et moderne bensinanlegg. Det er vanskelig å gjette på, men desto finere feilkoder lagres, og da er du jo et godt stykke på vei
For meg høres det ut som noe feilsøk må til... Noen som er kjent med holdbarhet på pumpene på disse motorne? Har den matepumpe?
Tips.. Sjekk eksos (og turbo); demonter eksos ved turbo, for minimum 2cm klaring mellom turbo og 'DP'. Og kjør en tur. Du har kanskje dieselkat? Men som vanlig er vi for det videre feilsøk avhengi av feilkoder, koblingsskjema, multimeter, scope.. og hele pakken.. Du er jo på rett spor med massemåleren, men får kanskje ikke konstatert noen feil, annet enn å prøve med ny(?)... Feilsøk, med skjema! Finn signal inn på styresentral (pin XX) og mål utslag ved å blåse trykkluft gjennom massemåleren. Men sjekk pumpa di, først som sist, da symptomene du beskriver sålangt kan koste deg alt fra et filter til 100,- til en fordelingspumpe til 30-40.000,- Og det avgjør jo derfor mye av det videre feilsøk
