96' 900 Turbo Aut: Registerkjedet "klakker"

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
doo-kie
Overload!!!
Medlemsnummer: N1304
Navn: Jens Petter Jensen
Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
Sted: Rognan, Saltdal

Re: 96' 900 Turbo Aut: Registerkjedet "klakker"

Legg inn av doo-kie » 10 mai 2008, 20:08

Synes det virker talentlöst av et verksted ´å bare dra nytt kjede rundt.. De burde no ha sagt nei til den jobben og forklart at det alt må byttes... Så på min at det var balanseakselkjeden som var mest slitt. og den er jo ikke like tygg som registerkjeden! Så vil no anbefale deg å få byttet alt :D hvis de har dratt rundt nytt kjede og lyden er der fremdeles er det nok balansekjeden som rasler... Ta turen over til sverige å få byttet alt. det er min mening!
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup

MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)

http://www.garaget.org/doo-kie

Brukeravatar
Dame-1964
Navn: "Blondie"
Bil: 96' 900 Turbo Aut.
Sted: Bærum

Re: 96' 900 Turbo Aut: Registerkjedet "klakker"

Legg inn av Dame-1964 » 11 mai 2008, 20:39

Hei igjen og fortsatt god pinse :o

Jeg mener verksted-karen sa det kun er registerkjedet som er byttet (ble charget 800kr i deler) og JA; jeg synes og det var dyrt ! :shock: Usj !!!
Skjønner jeg må ta turen til noen "proff-karer", slik at jeg får vite hva jeg skal og MÅ bytte/reparere.

Ellers så synes jeg det er veldig hyggelig med tips og råd, selv om jeg selv har kjørt Saab i mange år (og smiler bredt av det), så vet jeg altså lite #-o

Mulig det er AC-pumpen som bråker ? -min AC funker nemlig ikke ... Får få dem til å sjekke ALT, så jeg igjen kan kose meg med en fin, problemfri sprek bil

:woot: PS: Jeg bør kanskje nevne at "raklingen" ble noe bedre; selv om den altså fremdeles er der.

Vennlig hilsen meg - som nå håper og ønsker at bilen blir FRISK snart !!!
Vennlig hilsen Dame-1964

Svar