enkelte ganger når jeg gasser på faller nåla plutselig til vanlig temp igjen.. men stiger fort opp igjen! det er også lite sirkulasjon..har sjekka at det ikke er tett no steder.. alt av gummi slanger å motor er gloheit! noen som har no tips om hva det kan værra
OG 900 koker!
Moderator: Moderatorer
- steff
- 1,5 bar

- Innlegg: 428
- Registrert: 02 aug 2007, 17:17
- Medlemsnummer: N1125
- Navn: Stefan Hansen
- Bil: 9000 cse 2.3 T
- Sted: Drammen
OG 900 koker!
bilen har begynt å koke hele tida nå.. alt dette har skjedd etter at jeg har bytta Vannpumpe/termostat å ny kran til varmeregisteret! det ekke snakk om kjøling i det hele tatt.. etter 10 min med kjøring stiger temperaturen betraktelig å stopper Litt før den røde streken.. !
enkelte ganger når jeg gasser på faller nåla plutselig til vanlig temp igjen.. men stiger fort opp igjen! det er også lite sirkulasjon..har sjekka at det ikke er tett no steder.. alt av gummi slanger å motor er gloheit! noen som har no tips om hva det kan værra
enkelte ganger når jeg gasser på faller nåla plutselig til vanlig temp igjen.. men stiger fort opp igjen! det er også lite sirkulasjon..har sjekka at det ikke er tett no steder.. alt av gummi slanger å motor er gloheit! noen som har no tips om hva det kan værra
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9124
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: OG 900 koker!
Har du fått ut lufta da?
Sitter jo en egen lufteskrue på disse.
Sitter jo en egen lufteskrue på disse.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- steff
- 1,5 bar

- Innlegg: 428
- Registrert: 02 aug 2007, 17:17
- Medlemsnummer: N1125
- Navn: Stefan Hansen
- Bil: 9000 cse 2.3 T
- Sted: Drammen
Re: OG 900 koker!
har det:)
Re: OG 900 koker!
mistenker termostat jeg. ta ut termostat og kjør litt se om det endrer seg. Hvis ikke denne åpner seg ved rett temp, så hjelpes den litt av trykket i fra vannpumpa ved turtall.. Du kan også slenge den opp i en kasserolle med termomenter i og se når den åpner seg
regner med at du har fått ut lufta, selv om du sier det?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- steff
- 1,5 bar

- Innlegg: 428
- Registrert: 02 aug 2007, 17:17
- Medlemsnummer: N1125
- Navn: Stefan Hansen
- Bil: 9000 cse 2.3 T
- Sted: Drammen
Re: OG 900 koker!
har nå kjørt uten termostat å det hjalp heller ikke så særlig.. nå gikk ikke vifta på en gang! Men kom på at når jeg skrudde på vannpumpa huska jeg ikke hvordan vannslangen hadde sitti på.. erre samma hvor de sitter? eller er det viktig at de er plassert på riktig sted?
Re: OG 900 koker!
vil si at det har et poeng hvor de sitter ja..
her har du tegning

her har du tegning
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]