Skal kjøpe meg ny bil, og har i det siste tittet veldig mye på Saab. Må igrunn innrømme at jeg i bunn og grunn er en Volvo fan, men jeg ser det ikke som umulig at jeg havner opp i en Saab. Synes Saab er en nydelig bil, men syntes interiøret er veldig kjedelig og har hørt mye rart om dem.
Jeg er igrunn ute etter en bil som går relativt bra (derfor jeg lurer litt på hvordan for eksempel 2.0T 150HK til Saab er i forhold til Volvo sin 2.0T 180HK ), er driftsikker, komfortabel å kjøre og ikke minst kollisjonssikker hvis uhellet skulle være ute. Saab fikk vell full pott hos Ncap så den biten er vell i boks.
Litt av det jeg lurer på er:
- Har hørt at turboen på 9-5 er en "svakhet" stemmer dette?
- Har også lest litt og hørt at Saab 9-5 hadde smøre problemer med motorene sine inntil et årstall som jeg ikke husker. Har sett at diverse biler på finn og autodb er det byttet motorer på når de ikke har gått langt i det hele tatt. De bilene jeg kikker på ligger rundt 99-03
- Har også hørt mye rart om automat kassene, mange skryter de opp til skyene mens andre mener det ikke er verdt fem flate øre, derfor spør jeg her, er kassene noe dårligere en manuell?
Ellers kjekt hvis dere kan informere litt om de "vanlige svakhetene" med Saab 9-5 og hva enn bør se etter ved bruktbil kjøp.
Tusen takk!
Hilsen ny forumbruker og kanskje Saab eier snart