problemet var ikke gnist og rele klapring og sikker defor ingen gnist, men ellers er allt på stell, men nå er el feilen funnet og det var en ledning inni bilen som jeg ikke har rotet mend er var det ikke optimal kontakt,så rele klapring over, nå sliter han med gnist der var det noe med en alarm enhet som ikke snakket med trionicen eller noe sånn, får den mest sansynlig igjen til uka.Haaka skrev:Kanskje seint, om du har levert bilen fra deg.. Og innser du sikkert har prøvd, sjekket dette og. Men har du sjekket at du faktisk har spenning på bilen? Ladet batteriet? Sjekket startmotor om du får tvangskjørt denne?
Får du lest ut noen relevante blinkekoder (om mulig på 9000 (trionic ja?))? Prøveflyttet diverse hoved/pumperele?
Det er jo ikke umulig at en feil kan oppstå uavhengi av en slik jobb du har gjort... Samtidig som man fort kan ha kommet borti ledninger, kontakter osv. under arbeidet og skadet ledningsnettet.. Sjekket kabelpølser utvendig for synlige klemskader?
Om motoren ikke tenner, eller om den kanskje ikke engang turner på starter er kanskje litt greit å vite, men regner med startmotoren ikke går, tross lys i insturment?
Konstater at du har spenning fra tenningspåslag til 15kontakt på samtlige hovedrele, og at hovedkursen fra disse jordes i styresentral trionic (ECM?) Evt. ekstern alarm/sperremodul skal ha et triggersignal fra ecm/nøkkel og godkjenne oppstart av ecm og releer, og evt. BCM(?). Har du obd-kontakt kan du sjekke grovtilstand på bus, spenninger i høy/lav-nett fra 1-3V ved lav komunikasjon/lite datautveksling. 0V = brudd på bus. Men dette kommer jo litt an på årsmodellen..? Den 91mod'n er nok noe enklere enn den 96modn. (Og btw, kjenner ikke godt til disse bilene.. så det er sagt..)
men takker for alle tips alikevel,,