Har fått en anmerkning på min og900 når den var inne til kontroll: "Lekkasje, oljelekk motor\gear og tannstang + frostvæskelekk"
Så, de påstår at det lekker mellom motor og girkasse, og fra tannstangen. Skal jeg satse på at diverse vidundertilsetninger i oljen tar knekken på lekkasjene eller er det gjerne mer arbeid som må til? Den lekkasjen mellom girkasse og motor ser jeg ikke en gang... Det lekker forøvrig ikke synlig som JEG kan se, ingen dråper på bakken etter kjøreturer og slik. Frostvæskelekkasjen fikk jeg bare vite "var et sted", ikke nøyaktig hvor den var. Litt dårlig?
Lekkasjer på EU-Kontroll
Moderator: Moderatorer
Lekkasjer på EU-Kontroll
SAAB 900 Aero, 1985.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Lekkasjer på EU-Kontroll
Om det er så lite som du sier, så hadde jeg tatt en motorvask og kjørt til etterkontroll et annet sted. Vidundermidler i olja kan du glemme, det funker bare på harde gummipakninger, mens pakninga mellom blokk og kasse er i metall, og kanskje en dash pakningssilikon.
Men ta en titt underifra også, er ikke alt du ser ovenfra.
Men ta en titt underifra også, er ikke alt du ser ovenfra.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan