Jeg har vann lekasje innvendig fra varmeapparate.
Hvordan er det å komme til?
Noen som har byttet dette? kostnader?
Bilen det er snakk om er 900 97 mod!
damm
varme apparat
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 28
- Registrert: 14 apr 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 296
- Navn: Christoffer N296
- Bil: og 9-3, ng900, V4
- Sted: Os
varme apparat
9-3 SE 02 mod
900S 97 mod
900S 95 mod Spiker
V4 76 mod
N296
900S 97 mod
900S 95 mod Spiker
V4 76 mod
N296
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Re: varme apparat
Har byttet dette ja, jeg og BE_foto gjorde jobben selv... Det var en relativt omfattende jobb, så litt skruerfaring er å anbefale før du går på en sånn jobb. Men det kommer litt ann på hvor du har lekkasjen, sitter den i selve radiatoren er det ganske kurrant. Da kan du fjerne selve midtkonsollen og nederste del av dashbordet så kommer du til og får tatt ut selve registeret.
Er derimot rørene sprekt må du ut med nesten alt interiør. Mener vi på et tidspunkt måtte tømme A/C anlegget for gass også. Må også demontere vindusviskerramme/motor og pilotplate for å komme til en del skruer. Masse ledninger, skruer og klips. Anbefaler deg at du merker hvor ledningsnettet ligger før du fjerner det. Sorter i tillegg skruer under veis i forskjellige bokser, fyller lett en isboks med skruer og klips. Når rett skrue skal på rett plass etterpå får du et stort problem hvis alt er i en haug. Luftekanaler kan også være litt vrient. Vi klarte også det kunststykket og klype av en ledning i forbindelse med ICE-enheten som sitter under/bak rattet. Så pass på!
Regn i alle fall ei helg på jobben gjør du den selv
Hvis jeg hadde fått tilbud om å gjøre denne jobben igjen ville jeg nok ikke tatt en gang til... Takke meg til girkasseskift på OG'en i stedet
Lykke til!
Er derimot rørene sprekt må du ut med nesten alt interiør. Mener vi på et tidspunkt måtte tømme A/C anlegget for gass også. Må også demontere vindusviskerramme/motor og pilotplate for å komme til en del skruer. Masse ledninger, skruer og klips. Anbefaler deg at du merker hvor ledningsnettet ligger før du fjerner det. Sorter i tillegg skruer under veis i forskjellige bokser, fyller lett en isboks med skruer og klips. Når rett skrue skal på rett plass etterpå får du et stort problem hvis alt er i en haug. Luftekanaler kan også være litt vrient. Vi klarte også det kunststykket og klype av en ledning i forbindelse med ICE-enheten som sitter under/bak rattet. Så pass på!
Regn i alle fall ei helg på jobben gjør du den selv


Lykke til!
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
Re: varme apparat
Hehe... dette fristet å gjøre selv, hvis det skjer på min bil jaKongerudN344 skrev:Har byttet dette ja, jeg og BE_foto gjorde jobben selv... Det var en relativt omfattende jobb, så litt skruerfaring er å anbefale før du går på en sånn jobb. Men det kommer litt ann på hvor du har lekkasjen, sitter den i selve radiatoren er det ganske kurrant. Da kan du fjerne selve midtkonsollen og nederste del av dashbordet så kommer du til og får tatt ut selve registeret.
Er derimot rørene sprekt må du ut med nesten alt interiør. Mener vi på et tidspunkt måtte tømme A/C anlegget for gass også. Må også demontere vindusviskerramme/motor og pilotplate for å komme til en del skruer. Masse ledninger, skruer og klips. Anbefaler deg at du merker hvor ledningsnettet ligger før du fjerner det. Sorter i tillegg skruer under veis i forskjellige bokser, fyller lett en isboks med skruer og klips. Når rett skrue skal på rett plass etterpå får du et stort problem hvis alt er i en haug. Luftekanaler kan også være litt vrient. Vi klarte også det kunststykket og klype av en ledning i forbindelse med ICE-enheten som sitter under/bak rattet. Så pass på!
Regn i alle fall ei helg på jobben gjør du den selvHvis jeg hadde fått tilbud om å gjøre denne jobben igjen ville jeg nok ikke tatt en gang til... Takke meg til girkasseskift på OG'en i stedet
![]()
Lykke til!

Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
-
- Innlegg: 28
- Registrert: 14 apr 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 296
- Navn: Christoffer N296
- Bil: og 9-3, ng900, V4
- Sted: Os
Re: varme apparat
He he
Var det svare jeg ventet meg, har skrudd litt av og er knotete å komme til.
Takk for svaret.
Damm
Var det svare jeg ventet meg, har skrudd litt av og er knotete å komme til.
Takk for svaret.
Damm
9-3 SE 02 mod
900S 97 mod
900S 95 mod Spiker
V4 76 mod
N296
900S 97 mod
900S 95 mod Spiker
V4 76 mod
N296
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Re: varme apparat
Bare spør hvis du lurer på noe da, kan hende det er enkelte ting jeg ikke har fortrengt enda 

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99