Min OG900 T16 er virkelig full av en viss person om dagen.
Når den er kald starter den i 7 av 10 tilfeller, starter den ikke er det enten å taue eller dytte den igang. Da starter den og går helt normalt, kanskje litt svak på lavt turtall. Men når den er varm, er det helt umulig å få liv i den, da er det bare å dytte eller taue... Ganske pinlig å måtte ha med seg hele vennengjengen for å dra noe sted og enda pinligere å bli dytta gjennom hele Årnes sentrum
Men så har jeg funnet ut en liten ting, dersom jeg tar av pluggkabelen på sylinder 2 og starter den på tre sylindre går den med en gang! Og når jeg sertter på den siste hetta går den som normalt igjen.
Har vært innom x antall verksteder med denne bilen, men ingen skjønner noenting. Kanskje noen her har en liten anelse??
Heldigvis så har jeg hatt så mye problemer med denne bilen nå at det blir en vane og jeg tar det med et STOOOORT
Hva kan dette v?re?
Moderator: Moderatorer
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Jeg vet ikke om det er en for-motstand på coil'en din. Men vis den har det kan det være noe tull med ledningen som kommer fra startmotoren som gir coli full spenning under start. Kjenner ikke til systeme på saab så mye... men det er ganske mange merker som bruker coli med for-motstand får å få bedre gnist under start.
Vis ikke det er for-motstand ville jeg skjekket om hallgiveren og plata som er gir signal til hallgiver at det er sikkelig fast. Det var problemet på en bil jeg hadde en gang.
Sverre
Vis ikke det er for-motstand ville jeg skjekket om hallgiveren og plata som er gir signal til hallgiver at det er sikkelig fast. Det var problemet på en bil jeg hadde en gang.
Sverre
Saab 9000-97 2,3Ltt
N350
N350
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Har skifet coil... Hjalper heller lite, men åssen finner jeg ut om jeg har formotstand eller ikke? Og hallgiveren er det den lille boksen som sitter på venstre framskjerm? Også kalt tenningsforsterker?
Er en del på Årnes, men er for tiden mest mulig "hjemme" (på hvam) av forståeligegrunner.
SAAB'en er en svart femdørs 1985 mod...
Er en del på Årnes, men er for tiden mest mulig "hjemme" (på hvam) av forståeligegrunner.
SAAB'en er en svart femdørs 1985 mod...
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
prøv dette en gang den ikke starter.
ta ut alle pluggene dine. sett på plugghettene igjen på pluggene.
hold alle pluggene medd hettene på, inntil toppen din så de får jording. så får du noen til å kjinne på starteren. se om du får gnist i pluggene i rekkefølgen 1-3-4-2. får du det er vel elektronikken din OK regner jeg med. da må det i tilfelle være at den slår over i en pluggledning ellerno..
ta ut alle pluggene dine. sett på plugghettene igjen på pluggene.
hold alle pluggene medd hettene på, inntil toppen din så de får jording. så får du noen til å kjinne på starteren. se om du får gnist i pluggene i rekkefølgen 1-3-4-2. får du det er vel elektronikken din OK regner jeg med. da må det i tilfelle være at den slår over i en pluggledning ellerno..
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*