Larisss skrev:Da kan jo jeg spørre: Hva er det som er så mye bedre med vannkjølt turbo da? har det noe å si på effekt, levetid eller noe sånt?
jeg skal bygge om til vannkjølt på min bil, er det verdt slitet?
Noen som kan forklare om hvordan man bygger om? Hva må gjøres? Har alt av deler på delebilen, så er det mye arbeid?
Det er en grunn til at SAAB gikk til vannkjølt turbo fra 87 og nyere på 9000 og 88 og nyere på 900.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Når det er sagt, så er det jo olje på de også som på de andre men de blir også avkjølt av vann for å få forlenget levetid og kanskje pushe på litt ekstra med hester med de.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Først må man ha en turbo med vann inn og utgang i tillegg til slanger som kommer fra kjølevæska et sted og tilbake igjen et annet sted. Mener det står noe om dette fra før her inne også, hvis ikke så er det vel på
www.900aero.com om hvordan man bygger om til vannkjølt turbo.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.