magnetventil

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Gjest

magnetventil

Legg inn av Gjest » 28 sep 2004, 17:03

kanskje et dumt spørsmål men....hva skjer egentlig om man kobler ut magnetventilen på en og900 T8 ???

Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Legg inn av Morten-N146 » 28 sep 2004, 17:04

Da blir du vel kjørende på grunnladetrykk noe som ikke er så moro.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 28 sep 2004, 19:43

Grunnladetrykk. Kjipe greier altså :cry:
lawicel CanUsb, og Tech2!

Gjest

Re: magnetventil

Legg inn av Gjest » 28 sep 2004, 20:55

Anonymous skrev:kanskje et dumt spørsmål men....hva skjer egentlig om man kobler ut magnetventilen på en og900 T8 ???
ikke morsomt med grunnladetrykk nei!!! :oops:

men det påvirker ikke noe annet i motoren? f.eks at motoren av en eller annen grunn får for mye bensin...??

Lars_N289
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 431
Registrert: 01 sep 2003, 01:00
Sted: Bergen

Legg inn av Lars_N289 » 28 sep 2004, 21:17

Niks, berre ladetrykket. Men du meiner å koble den heilt av/vekk, så kan det bli skadelig for motor. Då vert det ingen begrensning på turbotrykket. :P :oops: :-x
Saab 9-5 Vector Sport M05

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 29 sep 2004, 15:04

lassis70 skrev:Niks, berre ladetrykket. Men du meiner å koble den heilt av/vekk, så kan det bli skadelig for motor. Då vert det ingen begrensning på turbotrykket. :P :oops: :-x
Har prøvd det ja :eyepopping:
Dæven hvor jeg skvatt da det smallt! :lol:
Til opplysning så var det bare gummislangen mellom gass spjeldet og trykkrøret som gikk av.
lawicel CanUsb, og Tech2!

Svar