Hei hei
Først, takk for et bra høsttreff. var gøy og leke litt på banen.
Jeg har fått et fotooppdrag av en gammel Saab 92. og kjørte den tom for drivstoff på vei hjem.
Så jeg lurer på hva skal jeg putte på denne bilen? skal den ha i blyerstatning og olje i bensina?
Takker for svar. Føler meg litt n00b når jeg spørr om det, men det er min føste totakter jeg tar i.
En liten edit:
Dette er en rally bil som kjører i veteranklasen.
Så den startes ikke med nøkkel, så jeg har ikke den. nøkkelen ligger ca en time kjøring unna. er det noen måte uten veldig mye stress at jeg kan få opp tanklokket uten nøkkelen? noen som vet hvordan det sitter festet?
Mvh
Fribbern
(peugeot cluben)
Saab 92 Drivstoff
Moderator: Moderatorer
Re: Saab 92 Drivstoff
Er den trimmet så bør du fylle på 98 oktan. Jeg har en 65 modell 2T og den blander jeg 3% olje dvs jeg fyler feks 6 dl god totaktsolje i tanken først (jeg bruker synteisk fra Biltema) og fyller så på 20 liter bensin. Har ikke noe godt forslag til tanklokket annet enn å få tak i nøkkelen dessverre.
Hilsen TAA
Hilsen TAA
Re: Saab 92 Drivstoff
Takk for svar 
Fikk fylt på 20liter uten nøkkel
Bøyde meg ned og så at påfyllingsrøret bare sitter fast med en slangeklemme. Dro av klemma og satt en slange ned i påfyllingsrøret og bare helt på bensin. noe tungvindt hehe, men det går.

Fikk fylt på 20liter uten nøkkel

Bøyde meg ned og så at påfyllingsrøret bare sitter fast med en slangeklemme. Dro av klemma og satt en slange ned i påfyllingsrøret og bare helt på bensin. noe tungvindt hehe, men det går.