Vi må vel få snekret en tråd i Faq om kjøpetips til 9000 snart.
Først vil jeg anbefale deg å bruke søkefunksjonen for dette har vært oppe før
For så å ta et kjapt svar så ville jeg vært oppmerksom på disse tingene:
Frontruterammerust (og jeg er ikke den eneste Edward
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
Rust i nedkant på bakskjermene (på innersiden når man legger seg ned å ser på baksiden av skjermen)
Rust i hjulbuer (men uvanlig på så nye modeller)
Rust i nedkant på bakluke, sjekk også kanten på innsiden.
Rust ved jekkfester
Bakre bærebruforinger
Motorfester, spes det øvre
Varmeapparatregister, sjekk for lukt inne i bilen eller film på ruta.
Kupevifte
Ulyd i girkasse (sjeldent på alle med kortmotor men bør jo sjekkes) Kjenn også etter slakke i drivverket.
Giroverføring (noen BMW-følelse har man aldri på en gammel Saab men sjekk at 5-gir går i lett samt at spaken føles rimelig tight)
Håndbrekk, sjekk funksjon. Sjekk også at klossene bak tar på hele bremseskiva, gjør den ikke det så går kalipperen tregt.
Turbo, bør ikke ha noen ulyder. Se også etter blårøyk ved oppstart eller aller helst ta av slangen inn på den og kjenn etter slakke.
Selvfølgelig så bør man jo se over de vanlige tingene man gjør når man handler bil også som f.eks mansjetter på drivaksler, oljelekasje motor mm
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor