montere ny motor i ng900
Moderator: Moderatorer
montere ny motor i ng900
Hei, har en 1998 ng900s som har takket for seg. Totalt død! Må derfor montere ny motor. Tenkte å få en til å sette i en turbo motor. Noen som kan anbefale dette? Vet at det er mye med bremser og girkasse og slikt som må ordnes. Vil dette bli avsindig dyrt? eller lønner det seg å kjøpe ny bil/2.0 sugemotor.
- Kjetiln122
- 1,5 bar
- Innlegg: 440
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N122
- Navn: Kjetil Finstad
- Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
- Sted: Ås
Hadde det vært min bil, hadde jeg dratt ned til SDCC i Sverige, hentet ut en 2.3L turbo motor med girkasse, ledningsnett, drivaksler m.m.
Ingen tvil om det!!! Men det er meg da!
Har hørt på 2.3L motor der og di skal ha rundt 20.000.- SEK for den!
Men da er den jo nesten så godt som ny!
Ingen tvil om det!!! Men det er meg da!
Har hørt på 2.3L motor der og di skal ha rundt 20.000.- SEK for den!
Men da er den jo nesten så godt som ny!
Saab 9-3 2008
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974
Det er en del knot å bygge om til turbo, de fleste anbefaler å ha en donorbil for å fa med alle delene som trengs. Men hvis man regner på det er det billigste som oftest å reparere i-en ,selge den og kjøpe seg en turbobil. Husk på at det ikke er mange som er interesert å kjøpe en ombygd i hvis du skal selge den en gang. Dra til Sverige og kjøp en ny i motor og få den montert
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-03 9-5 2,0t
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Om du ikke har lyst på en ny hobby og har god tid så glem det. Det er bla ett helt annet motorsystem i din, Motronic, mens 900T har Trionic. Trolig en masse ombygging der. Du må også finne deg ett verksted som har kompetanse til å utføre konverteringen. Det enkleste (billigste) er nok å reparere den du har, og ev kjøpe en turbomodell senere. Det burde ikke være noe problem å få ta i en ny motor til din i Sverige, og det å bytte motoren ut mot en tilsvarende kan jo "hvem som helst" gjøre. Burde bli langt mindre enn 75k totalt..
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
1, Det är inte så svårt och konvertera till turbo!
Om du inte vill eller hittar en donorbil, så finns ju Megasquirt att styra motorn med!
2, Vad gäller motor å girkasse så sörg för att du får en kasse som är till en turbo eftersom det skiljer i utväxling i kassa!
Jag har satt i en B235R motor tillsammans med en Viggen kasse i min 900 från 1996, men så är det ju turbo orginal i den....
Sänd ett Pm eller mail om du vill veta mer!
Anders
Om du inte vill eller hittar en donorbil, så finns ju Megasquirt att styra motorn med!
2, Vad gäller motor å girkasse så sörg för att du får en kasse som är till en turbo eftersom det skiljer i utväxling i kassa!
Jag har satt i en B235R motor tillsammans med en Viggen kasse i min 900 från 1996, men så är det ju turbo orginal i den....
Sänd ett Pm eller mail om du vill veta mer!
Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!