Check engine-lampe lyser, feilkode 1110 eller 1011
Moderator: Moderatorer
Check engine-lampe lyser, feilkode 1110 eller 1011
Topic viser problemet. Hva er dette for noe? Fikk feilkoden fra en diagnose jeg hadde på bilen.
Edit: Det er snakk om en Saab 9-3 turbo 150hk 2001 modell
Edit: Det er snakk om en Saab 9-3 turbo 150hk 2001 modell
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: Check engine-lampe lyser, feilkode 1110 eller 1011
Feilkode 1110 er feil med avlastingsventilen, eller slanger til den. Feil 1011 er kortslutning til jord på innsprutventil nr 1.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
Re: Check engine-lampe lyser, feilkode 1110 eller 1011
Jeg lurer på om det var 1110, der jeg tok diagnose mente de det var noe med turbotrykkføler eller hva de sa.Ronny_N169 skrev:Feilkode 1110 er feil med avlastingsventilen, eller slanger til den. Feil 1011 er kortslutning til jord på innsprutventil nr 1.
Avlastningsventilen dvs. wastegate?
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Check engine-lampe lyser, feilkode 1110 eller 1011
Avlastningsventilen er ikke det samme som wg. Ser slik ut og sitter på et av trykkrørenesvennis skrev:Avlastningsventilen dvs. wastegate?
http://www.elkparts.com/saab-93-m98-to- ... p3071.html
Re: Check engine-lampe lyser, feilkode 1110 eller 1011
Er dette en enkel jobb for en lite dreven hjemmemekaniker? Koster det mye få fikset på verksted? Anbefalte steder for kjøp av deler, mekonomen f.eks.?
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: Check engine-lampe lyser, feilkode 1110 eller 1011
Den er veldig enkel å bytte, og koster vel ca 300.- . Men det kan jo være så enkelt som at vakumslangen til den er i stykker.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Check engine-lampe lyser, feilkode 1110 eller 1011
Sjekk også vakuumslangene til magnetventilen som sitter på torpedoveggen.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Check engine-lampe lyser, feilkode 1110 eller 1011
Tror ikke det skal være noen av vakuumslangene. Tror denne avlastningsventilen høres ut som en rimelig årsak. Grunnen til det er at det høres ut som bilen har en popp-off-ventil når turbotrykket sleppes. Øker det sannsynligheten for at det avlastningsventilen?
i såfall er jeg superglad, leste først noe som lignet og det var visst en turbotrykkføler ellernoe som var svindyr.

Re: Check engine-lampe lyser, feilkode 1110 eller 1011
skal ikke være noen høy lyd som man legger merke til nei. En enkel måte å se om ventilen er gåen på er å demontere den. Da kan du forsøke å blåse gjennom ventilen(tenker da på de 2 størte hullene). Du kan også sette en vacumslange på og sjekk om membranen er tett(les lage vacum og trykk med munn).
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]