Service p? Saab Lillestr?m?
Moderator: Moderatorer
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Sted: Langhus
Service på Saab Lillestrøm?
Hentet ut "smykket" etter en tyveriskade der på mandag.
Status: Dønn tom for olje, fylte nesten 3 liter... helt tom tank, kom ca. 500 meter, Tyven hadde fått av ratt/pedal-bøylen. Resultat: slarkete rattstamme og ødelagt blinklys-retur. var dette fikset? Nei da...
Tyven har kjørt ca 200 mil med bilen...
På hjemturen luktet det frostvæske, i dag var den tom...
Nå står den parkert i påvente av svar fra Saab og Forsikrings-selskapet.
Noen tips? Burde ikke verkstedet sjekke litt før de sier at bilen er ferdig?
Status: Dønn tom for olje, fylte nesten 3 liter... helt tom tank, kom ca. 500 meter, Tyven hadde fått av ratt/pedal-bøylen. Resultat: slarkete rattstamme og ødelagt blinklys-retur. var dette fikset? Nei da...
Tyven har kjørt ca 200 mil med bilen...
På hjemturen luktet det frostvæske, i dag var den tom...
Nå står den parkert i påvente av svar fra Saab og Forsikrings-selskapet.
Noen tips? Burde ikke verkstedet sjekke litt før de sier at bilen er ferdig?
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
Medlemsnummer N226
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Det hørtes slurvete ut ja! Bør sjekkes opp i. De burde vel ha en slags logg over hva de har gjort med bilen på verkstedet. Be om å få se den. Hvis det står mye der som ikke er gjort så er det rett og slett en slapp tekniker som har jobba på bilen og tatt det meste for gitt for å få tili lunsj.
Kanskje greit å prøve å ikke hisse seg opp allt for mye før de evt prøver å stå på sitt når du står der med klare bevis på at ting ikke er gjort. Får alltids litt bedre respons ved å spille uskyldig og heller lure ut av dem de feila de har gjort...
Har funka for meg et par ganger å bare spille helt korka dum, når jeg antakelig vet bedre enn de på verkstedet hva som bør gjøres. Da har de faktisk gjort det bra og jeg er blitt fornøyd
Kanskje greit å prøve å ikke hisse seg opp allt for mye før de evt prøver å stå på sitt når du står der med klare bevis på at ting ikke er gjort. Får alltids litt bedre respons ved å spille uskyldig og heller lure ut av dem de feila de har gjort...
Har funka for meg et par ganger å bare spille helt korka dum, når jeg antakelig vet bedre enn de på verkstedet hva som bør gjøres. Da har de faktisk gjort det bra og jeg er blitt fornøyd
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
- Petter 900 T
- MAX BOOST
saab
Kopi av mailen min til selskapet etter samtale med Saab Lillestrøm:
Snakket akkurat med Jan på Lillestrøm, han mener at jeg skal ordne/bekoste transport av bilen til Lilestrøm!
Han ser ingen årsaks-sammenheng mellom at slangen ryker på vei hjem fra verksted og at en tyv har kjørt bilen varm/fort/grisekjørt. Bilen er riktignok gammel, men jeg ser sammenhengen!
Fikk i tillegg ingen beklagelse fra Jan på overnevnte!!!
Han refererer til takstmannens oversikt, og mener de ikke har noe ansvar!
I tillegg har jeg fått 1 regning fra Shell på "pumpestikk" med nesten 40 liter. Tyven her kjørt mye bil.
Hilsen en litt oppgitt
Petter Kjærstad
Snakket akkurat med Jan på Lillestrøm, han mener at jeg skal ordne/bekoste transport av bilen til Lilestrøm!
Han ser ingen årsaks-sammenheng mellom at slangen ryker på vei hjem fra verksted og at en tyv har kjørt bilen varm/fort/grisekjørt. Bilen er riktignok gammel, men jeg ser sammenhengen!
Fikk i tillegg ingen beklagelse fra Jan på overnevnte!!!
Han refererer til takstmannens oversikt, og mener de ikke har noe ansvar!
I tillegg har jeg fått 1 regning fra Shell på "pumpestikk" med nesten 40 liter. Tyven her kjørt mye bil.
Hilsen en litt oppgitt
Petter Kjærstad
1.07.4 på Rudskogen!
Medlemsnummer N226
Medlemsnummer N226
- Petter 900 T
- MAX BOOST
Olje
de fleste 900'er svetter "litt", ikke unormalt.
Men, at kundemottakeren etter å ha blitt konfrontert med dette ikke legger seg litt flat når jeg påpeker dette finner jeg særdeles arrogant.
Nei, takke seg til forhandlere med service.
Nå må jeg selv reparere vannlekkasjen før jeg kan få levert bilen tilbake på verksted alt. taue den opp...
Jeg er ikke glad om dagen
Men, at kundemottakeren etter å ha blitt konfrontert med dette ikke legger seg litt flat når jeg påpeker dette finner jeg særdeles arrogant.
Nei, takke seg til forhandlere med service.
Nå må jeg selv reparere vannlekkasjen før jeg kan få levert bilen tilbake på verksted alt. taue den opp...
Jeg er ikke glad om dagen
1.07.4 på Rudskogen!
Medlemsnummer N226
Medlemsnummer N226
Re: Service på Saab Lillestrøm?
Synd med bilen. Føler med deg.
At Jan på SaabHuset ikke har lært ennå er mildt sagt urovekkende.
Her er min lille historie:
Jeg kjøpte i fjor en 2000 mod. 9-5 Est. der nede med så mye feil og mangler at jeg ikke orker å skrive de ned.
Noen av feilene oppdaget jeg selv under prøvekjøring andre dukket opp etterhvert.
Alt ble lovet utbedret av selger.
Siden den gang har jeg vært innom Lillestrøm "ørten" ganger for å reparere ting, fordi hver gang jeg var innom så var det noe de hadde "glemt" eller noen nye skader som de hadde forårsaket.
Men det værste var egentlig den arrogante holdningen til Jan på kundemottaket. Og det at han hver gang prøvde å lure seg unna reparasjoner de hadde sagt de skulle gjøre.
Begeret rant over da jeg for n`te gang var der for å reparere og nevnte kundemottaker stod og lo meg midt i ansiktet da han "dessverre" ikke hadde en lånebil inne jeg kunne bruke.
Dette resulterte i en mail fra meg på 2 sider til en viss person hos Saab Norge om kundebehandling og bilbehandling ved SaabHuset Lillestrøm.
Og svar fikk jeg umiddelbart.
Beklagelser i lange baner og lovnad om bedring osv.osv.
T.o.m. selger ringte og beklaget seg.
Men det hjalp betraktelig, for de gangene jeg har vært innom der etterpå så har det vært en annen låt i pipa.
Så alle sammen. Styr unna Lillestrøm og dra heller et sted hvor de tar oss og perlene våres litt mer seriøst.
Ole.
At Jan på SaabHuset ikke har lært ennå er mildt sagt urovekkende.
Her er min lille historie:
Jeg kjøpte i fjor en 2000 mod. 9-5 Est. der nede med så mye feil og mangler at jeg ikke orker å skrive de ned.
Noen av feilene oppdaget jeg selv under prøvekjøring andre dukket opp etterhvert.
Alt ble lovet utbedret av selger.
Siden den gang har jeg vært innom Lillestrøm "ørten" ganger for å reparere ting, fordi hver gang jeg var innom så var det noe de hadde "glemt" eller noen nye skader som de hadde forårsaket.
Men det værste var egentlig den arrogante holdningen til Jan på kundemottaket. Og det at han hver gang prøvde å lure seg unna reparasjoner de hadde sagt de skulle gjøre.
Begeret rant over da jeg for n`te gang var der for å reparere og nevnte kundemottaker stod og lo meg midt i ansiktet da han "dessverre" ikke hadde en lånebil inne jeg kunne bruke.
Dette resulterte i en mail fra meg på 2 sider til en viss person hos Saab Norge om kundebehandling og bilbehandling ved SaabHuset Lillestrøm.
Og svar fikk jeg umiddelbart.
Beklagelser i lange baner og lovnad om bedring osv.osv.
T.o.m. selger ringte og beklaget seg.
Men det hjalp betraktelig, for de gangene jeg har vært innom der etterpå så har det vært en annen låt i pipa.
Så alle sammen. Styr unna Lillestrøm og dra heller et sted hvor de tar oss og perlene våres litt mer seriøst.
Ole.
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt:
Han gubben som sitter på delelageret på SAAB Ensjø er ikke akkurat noe kremeksempel på hvordan man oppfører seg mot kunder han heller gitt.
Svarer frekt og er tydelig plaget/amper over at du kom for å kjøpe noe.
Dette er noe SAAB burde ta tak i!!!!
Svarer frekt og er tydelig plaget/amper over at du kom for å kjøpe noe.
Dette er noe SAAB burde ta tak i!!!!
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
-
- 2.0 bar
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
Onkelen min hadde sin 9000 der, de skulle reparere en bulk i døren det resulterte i at vindusheiseren på den døren sluttet å virke. Så skulle de reparere vindusheiseren. Nå skulle alt virke! Neida.. Vindusheiseren virket den, men ikke alle de andre.
Stakkaren som satt i kunde mottaket ble skjelt ut etter noter! Ganske underholdene å se på!
Ordnet seg til slutt men det ble mye kjøring.
Kan konkludere i at når man har bilen på verksted skal man slippe å dra frem og tilbake for å få utbedret feil som verkstedet ikke oppdaget eller laget selv. Verkstedet er til for å reparere bilene og finne feil! Det skal man som kunde slippe å gjøre selv.
Stakkaren som satt i kunde mottaket ble skjelt ut etter noter! Ganske underholdene å se på!
Ordnet seg til slutt men det ble mye kjøring.
Kan konkludere i at når man har bilen på verksted skal man slippe å dra frem og tilbake for å få utbedret feil som verkstedet ikke oppdaget eller laget selv. Verkstedet er til for å reparere bilene og finne feil! Det skal man som kunde slippe å gjøre selv.
-
- 2.0 bar
Når fatter`n skulle kjøpe bil, var vi rundt om. Det jeg erfarte var at selgerne hos Saab skøyen, Egil Stenshagen, Autostern, og Møller Skøyen er arrogante og ikke interessert i å prate om bilene.
Derimot hvor det er særdeles hyggelig var Erik Arnesen på Helsfyr . Og En selger på Saab Ensjø!
Men den fjompen som sitter på delelageret burde ta seg et smile kurs!(håper jeg ikke sårer noen nå)
Derimot hvor det er særdeles hyggelig var Erik Arnesen på Helsfyr . Og En selger på Saab Ensjø!
Men den fjompen som sitter på delelageret burde ta seg et smile kurs!(håper jeg ikke sårer noen nå)
-
- 2.0 bar
Rune: Som synes fjompen på delelageret er en som har seriøse vrangforestillinger mot kundeservice.
Jeg kom inn på ensjø og skulle ha en skvett olje.
Henrik: Jeg skulle gjerne ha 4liter motor olje.
Sur fjomp:Hva slags bil har du?
Henrik: Saab selfølgelig! M85 900T
Sur fjomp: Du er klar over at du ikke trenger å bruke Saab olje på bilen din, på den gammle kjerra er det jo nok med billigre saker.
Henrik: Fire liter takk, Adjø!
Satt litt på spisssen, men synes Saab norge burde gjøre noe med Kundeservice! Kunne lære noe fra Ole og Bendt kanskje........
Jeg kom inn på ensjø og skulle ha en skvett olje.
Henrik: Jeg skulle gjerne ha 4liter motor olje.
Sur fjomp:Hva slags bil har du?
Henrik: Saab selfølgelig! M85 900T
Sur fjomp: Du er klar over at du ikke trenger å bruke Saab olje på bilen din, på den gammle kjerra er det jo nok med billigre saker.
Henrik: Fire liter takk, Adjø!
Satt litt på spisssen, men synes Saab norge burde gjøre noe med Kundeservice! Kunne lære noe fra Ole og Bendt kanskje........
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Er tydligvis priviligerte her oppe på Sunmøre då.
På SAAB i Ålesund (Ødegårds Bil) er sørvisen framifrå, aldri noko problem med noko som helst. Finns det billigare deler eller metoder som er like bra får eg somregel tips om det.
Einaste en kan seie som er negativt er prisane på SAAB Orginal, men det er då likt for alle forhandlarar har eg inntrykk av.
På SAAB i Ålesund (Ødegårds Bil) er sørvisen framifrå, aldri noko problem med noko som helst. Finns det billigare deler eller metoder som er like bra får eg somregel tips om det.
Einaste en kan seie som er negativt er prisane på SAAB Orginal, men det er då likt for alle forhandlarar har eg inntrykk av.