Hva skyldes dette den har vert slik det siste året.
pc hetter el turboslitasje?
9-5 2,0t 2000 mod Blårøyk ved oppstart
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
9-5 2,0t 2000 mod Blårøyk ved oppstart
Det er bare to fremkomstmidler saab/scania
- Saab9-3 aut
- Innlegg: 12
- Registrert: 01 mai 2010, 23:19
- Bil: Saab 9-3 turbo aut
Re: 9-5 2,0t 2000 mod Blårøyk ved oppstart
Jeg er ingen ekspert, men på min bil begynte dette og da viste det seg at veivhusventilasjonen var tett.
På min bil (9-3 turbo aut B205E) merket jeg at det bygget seg trykk og når jeg åpnet oljepåfyllingslokket så sa det psssssch.
Hørtes nesten ut som når du skrur av lokket på ekspansjonstanken ved kokepunktet. Det var skikkelige greier skjønner du.
Hvis dette er tillfellet ved din bil så MÅ du åpne ørene og høre veldig godt etter. Jeg kan ikke understreke dette nok!
På min bil ble veivhusventilasjonen byttet for sent! Dette har resultert i følgende: Bytte av veivhusventilasjon 5092 kroner.
Litt etterpå mister den oljetrykket og det resulterer i turbohavari. 13299 kroner. Fortsatt dårlig oljetrykk slik at lagrene på veiva må byttes, fikk dette jævlig billig for 3430 kroner. Kjører 500km fornøyd og glad, så mister bilen oljetrykk (ikke så lavt at lampen lyser) Turbo ryker igjen. Feilsøking er ikke tilrådelig lenger sier verkstedet og i dag har jeg kjøpt en "ny" motor som jeg skal ha i Saaben. Totalkostnad for alt, rett under 40k.
Så hvis jeg var deg ville jeg satt bilen på verkstedet for en sjekk, ikke gå i samme fella som meg
På min bil (9-3 turbo aut B205E) merket jeg at det bygget seg trykk og når jeg åpnet oljepåfyllingslokket så sa det psssssch.
Hørtes nesten ut som når du skrur av lokket på ekspansjonstanken ved kokepunktet. Det var skikkelige greier skjønner du.
Hvis dette er tillfellet ved din bil så MÅ du åpne ørene og høre veldig godt etter. Jeg kan ikke understreke dette nok!
På min bil ble veivhusventilasjonen byttet for sent! Dette har resultert i følgende: Bytte av veivhusventilasjon 5092 kroner.
Litt etterpå mister den oljetrykket og det resulterer i turbohavari. 13299 kroner. Fortsatt dårlig oljetrykk slik at lagrene på veiva må byttes, fikk dette jævlig billig for 3430 kroner. Kjører 500km fornøyd og glad, så mister bilen oljetrykk (ikke så lavt at lampen lyser) Turbo ryker igjen. Feilsøking er ikke tilrådelig lenger sier verkstedet og i dag har jeg kjøpt en "ny" motor som jeg skal ha i Saaben. Totalkostnad for alt, rett under 40k.
Så hvis jeg var deg ville jeg satt bilen på verkstedet for en sjekk, ikke gå i samme fella som meg
Med vennlig hilsen
Thomas
Thomas