clutchpedal ng900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
talladegaturbo
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 98
Registrert: 01 mai 2006, 09:37
Sted: Hammerfest

clutchpedal ng900

Legg inn av talladegaturbo » 01 jul 2010, 15:54

Jeg har vært å prøvekjørt en 96 mod. 900 turbo, som iforhold til pris virker helt grei. Det eneste jeg er usikker på, var at det nesten ikke fantes "vandring" på clutchpedalen, om dere skjønner hva jeg mener. Pedalen ligger nesten helt nede og når man trykker på den går den bare noen cm ned til den er helt inne. Den føles ihvertfall helt ulik min forrige 900 turbo som var en 98 mod. 'Clutchen slurer ikke, men jeg synes det var ubehagelig å kjøre når det var slik.
Selger hadde ingen mening om hvorfor den var slik. Går dette å justere på uten noe mye styr?

junijor N1529
Innlegg: 12
Registrert: 24 okt 2008, 13:49
Navn: Vegard Andersson
Bil: 04 9-5 2.0T
Sted: Gausdal

Re: clutchpedal ng900

Legg inn av junijor N1529 » 07 jul 2010, 22:03

Er en stramme mutter på wire'n min, som sitter helt i enden på den.
men er ikke sikker på om det er standar eller om det er noe som er sett på bare der, ser messom ikke helt orginal ut,
men mener at wire'n er selvstrammende, er ett eller annet med den strømpa som gjør det. men er ikke helt sikker her.
Ring dit lokale Saab verksted og spør, hvis du spør om å få snakke med en mekaniker så har de sikkert erfaring og råd om det, da er det mulig du får flere tips om bilen som du kan argumentere med når du skal diskutere pris :)

Svar