TD04 i en og900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

TD04 i en og900

Legg inn av Andreas N1194 » 29 jun 2010, 13:06

Som emnet sier så skal jeg etterhvert dytte en TD04-turbo ned i og900en min, og jeg har et spørsmål i den forbindelse. Jeg har sjekket litt på denne STCS-tråden som har gitt meg mange svar.

Jeg sitter og ser litt på sånne ferdiglagede overganger fra T03 til TD04 som jeg må ha på min bil for å koble på den nye turboen. Men det står litt av hvert på Ebay, og jeg lurte i så måte på hva den siden på turboen som -ikke- passer bolt on heter, er det T25? Ellers så finnes det flenser på KL-racing også, men på Ebay slipper jeg sveisejobben, og de koster en fjerdepart ferdig laget..
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: TD04 i en og900

Legg inn av Edward N812 » 02 jul 2010, 06:28

TD04 turboene har T3 flens, det har grenrøret ditt og. Bare bytt rett over :P Det er 9000 det er T25 flens på.

TD04 turboene som er plukket a SAABer derimot har T25 flens...
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: TD04 i en og900

Legg inn av Andreas N1194 » 02 jul 2010, 06:54

Edward N812 skrev:TD04 turboene har T3 flens, det har grenrøret ditt og. Bare bytt rett over :P Det er 9000 det er T25 flens på.

TD04 turboene som er plukket a SAABer derimot har T25 flens...
Stemmer, og denne kommer fra en 9000 Aero, så da må jeg ha en overgang fra T25 til T3 med andre ord ;)
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: TD04 i en og900

Legg inn av Edward N812 » 02 jul 2010, 15:30

Jepp jepp, da må du det. Da kan det også hende eksoshuset passer på framrøret, hvis det er samme tilkobling på 9000 aero som på vanlige turbomodeller med garretturbo..
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

na_X
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 09 jan 2007, 22:21
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99
Sted: Trondheim

Re: TD04 i en og900

Legg inn av na_X » 03 jul 2010, 01:08

Var noe med 5, 6 og 7 eksoshus. Vinkelen er forskjellig på disse, mener det var 6 som mer eller mindre var bolt-on til OG900 (denne var vel rett og ikke vinklet som de andre)..
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: TD04 i en og900

Legg inn av Edward N812 » 03 jul 2010, 07:17

alle eksoshus kommer i kun "rettvinkla" (IKKE vinkla ;) ), utenom #7 som stort sett kommer vinkla når kompressorhuset er 19T, og rett når kompressorhuset er 18T. Dessuten har det vinkla #7-huset 3" utløp, så det hverken havner der du vil ha det, eller passe fysisk på noe du allerede har.

Trodde ikke noen SAABer, og i alle fall ingen 9000 kom med vinkla hus på mitsu-snurrene, så der er det nok ingen fare..
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Svar