Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Trond_
- 1,5 bar

- Innlegg: 371
- Registrert: 24 jan 2008, 00:10
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
Legg inn
av Trond_ » 18 jul 2010, 15:36
gjekk raskt over motoren med høytrykken for noen dager sia. Når eg starta bilen går den fint på tomgang i 2-3 min,so begynner den og fuske noe jævli,så stopper den. så er det bare å starte den igjen,so går den heilt fint i 2-3 min til,så er de samma greia igjen
Bytta fordeler/plugg ledninger,sjekka pluggane osv..samma dritte etter eg bytta de. Tips til andre plassa de kan ha komt vatn? var forsiktig med å ikkje drukne ekektroniske saker då eg spylte motoren
-
Trond_
- 1,5 bar

- Innlegg: 371
- Registrert: 24 jan 2008, 00:10
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
Legg inn
av Trond_ » 18 jul 2010, 15:40
Kom på at eg skal prøve å bytte tenningsmodulen seinare..har en komplett dele bil,så ekje mangel på dela

-
Timon
- 2.0 bar

- Innlegg: 646
- Registrert: 20 des 2007, 16:59
- Medlemsnummer: N1234
- Navn: Kristian Selås
- Bil: M95 9000 CS 2,3t
- Sted: Vestfossen
-
Kontakt:
Legg inn
av Timon » 18 jul 2010, 22:33
Du har sjekka inni fordeleren (om du har det)?
Om du har klart å få vann inn i luftfilterboksen så blir det også surr. Skal mye til, men kunne forklart hvorfor det tar litt tid før problemet oppstår.
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro
-
VegardTonheim N1444
- 1,5 bar

- Innlegg: 358
- Registrert: 17 jan 2008, 21:43
- Medlemsnummer: N1444
- Navn: Vegard Tonheim
- Bil: Saab 9000 CSE 2,3t Jub
- Sted: Eikefjord
Legg inn
av VegardTonheim N1444 » 20 jul 2010, 17:59
Trond_ skrev:gjekk raskt over motoren med høytrykken for noen dager sia. Når eg starta bilen går den fint på tomgang i 2-3 min,so begynner den og fuske noe jævli,så stopper den. så er det bare å starte den igjen,so går den heilt fint i 2-3 min til,så er de samma greia igjen
Bytta fordeler/plugg ledninger,sjekka pluggane osv..samma dritte etter eg bytta de. Tips til andre plassa de kan ha komt vatn? var forsiktig med å ikkje drukne ekektroniske saker då eg spylte motoren
Dekte du til fordeleren med for eks. en plastpose før du spylte?
Det er lurt å gjere

o M97 Saab 9000 CSE 2,3t Jubileum
o M03 Saab 9-3 SS Arc 2,2 TiD
o M07 Saab 9-5 Vector 2,3t BioPower
x [Solgt] M96 Saab 900 S 2,0 Turbo
x [Solgt] M95 Saab 9000 CS 2,0i
x [Solgt] M97 Saab 900 SE 2,0 Turbo
x [Solgt] M03 Saab 9-3 Linear 2,2 TiD
-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 22 jul 2010, 16:00
Ta trykkluft og blås skikkelig inni og rundt fordeleren, slik at det ikke bare er vann som ligger å roter det til.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI