Nytt problem. Ollje/vanndråper i eksos 9-5 B205E
Moderator: Moderatorer
- Sigge N1999
- 1.2 bar
- Innlegg: 224
- Registrert: 04 mar 2010, 17:02
- Medlemsnummer: N1999
- Navn: Sigurd Lenes
- Bil: M90 900S / M91 900 T16 Cab
- Sted: Emmerød
Nytt problem. Ollje/vanndråper i eksos 9-5 B205E
Har søk litt på forumet og kom over denne tråden:viewtopic.php?f=12&t=28527. Har samme symptomer. Lurer på om turboen begyner å bli sliten. Har gått igjennom allle servicepapirer og funnet ut at motoren ble byttet i 2006 og bygd opp fra grunnenn av. Står ikke noe om turbobytte. Hvis den er byttet har den gått 75000km, hvis ikke...halve jorda rundt. Er det en grei sak å demontere turboen for inspeksjon på 9-5. Kan dettte gjøres med motor i bil?
(V)M91 Saab 900 T16 convertible does not park, I't lands
(V)M93 Saab 900 T16S is an outstanding vehicle in it's class
(V)M93 Saab 900 T16S is an outstanding vehicle in it's class
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Nytt problem. Ollje/vanndråper i eksos 9-5 B205E
Og du er sikker på at det er olje? Kondensvann i eksosen er nemlig normalt.
Dersom du løsner downpipen (eksos) så kan du kjenne om det er slakke i turbinakslingen. Tar ikke lang tid det.
Dersom du løsner downpipen (eksos) så kan du kjenne om det er slakke i turbinakslingen. Tar ikke lang tid det.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan