Saab 9-3 99 mod div.

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
rogern

Saab 9-3 99 mod div.

Legg inn av rogern » 09 okt 2010, 17:48

Hei.
Nettopp blitt den stolte eier av en Saab 9-3 99 mod. Min andre bil. Så første post her :)

Fikk en til å se på bilen, han ba meg skifte toppdekselpakning, pakning til fordelerlokk og en pakning til en slange som gikk inn i motoren som enten sugde eller blåste luft. Hvis noen skjønner hva jeg mener har dere noen formening om hvor jeg kan skaffe den pakninga til slangen? Det er altså der hvor slangen går inn i motoren, i feste der, som pakningen sitter eller burde. Nå festa han den med en kabel slik at den satt bedre, men sitter veldig svakt på. Er det stress å kjøre rundt med bilen sånn som den er frem til jeg får fiksa pakningene? Han mente det skulle gå bra, men veit ikke hvor god greie han har. Han mente slangen påvirket bremsene, høres jo veldig skummelt ut.

Setter pris på alle svar, takk :)

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Re: Saab 9-3 99 mod div.

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 09 okt 2010, 18:03

Hvilken side av motoren går den slangen inn på motoren på?

Hvis det er på venstre siden når du står foran bilen og ser ned i motoren er det bare slangen til veivhus ventilasjonen, denne får du kjøpt på Saab til en 50 - 60 kr :lol:
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

rogern

Re: Saab 9-3 99 mod div.

Legg inn av rogern » 09 okt 2010, 19:46

Jepp. Det er den til venstre. Kjempefint, da kjøper jeg den til uka. Bra det var billig for jeg har så dårlig råd om dagen. Er det stress å kjøre bilen hvis det ikke er helt tett der? Mulig den har vært sånn en stund.

Takk for svar!

Svar