9-5 Automatgear "reset"

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

saab9-5 2,3t 1999
Innlegg: 11
Registrert: 28 jun 2010, 18:48

Re: 9-5 Automatgear "reset"

Legg inn av saab9-5 2,3t 1999 » 13 okt 2010, 15:07

ottorasmussen N242 skrev:
saab9-5 2,3t 1999 skrev:hallais,var ute og kjørte her i formiddag,så kom det plutselig opp CHECK GEARBOX?? noen som vet hva som kan være galt??
er det bare til å resette eller?
Det er ikke bare å resette, nei.
Du må gå til merkeverksted med en gang!
Der får du lest ut feilkoden fra girkassen,
så vil verkstedet anbefale en løsning.


kan det være et filter som er tett eller noe? skall få sjekket hos mekanikker i dag.så lurte bare på hva som kunne være galt?
for jeg trudde at hvis det var lamellene,så skulle den slure noe mer enn normalt,å den er ikke hard i giring eller noe.så det virker litt merkelig.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: 9-5 Automatgear "reset"

Legg inn av Ingvar N629 » 13 okt 2010, 15:17

saab9-5 2,3t 1999 skrev: kan det være et filter som er tett eller noe? skall få sjekket hos mekanikker i dag.så lurte bare på hva som kunne være galt?
for jeg trudde at hvis det var lamellene,så skulle den slure noe mer enn normalt,å den er ikke hard i giring eller noe.så det virker litt merkelig.
Det kan jo være en drøss ting, feil internt i girkassens styreboks, feil på signal fra oljetempgiver på kassa, feil på girvalgindikatoren, mekanisk feil i kassa, solenoidfeil, kommunikasjonsfeil etc etc
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar