9000t motor

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
9000tic
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 80
Registrert: 31 okt 2004, 01:00
Bil: 9-5 TID og 900 CAB
Sted: Son

9000t motor

Legg inn av 9000tic » 19 nov 2004, 18:21

Hvor mye er en 9000t motor med kasse verd??
km 245000.manuell samt alt dilldall sitter på
SAAB SAAB SAAB

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 19 nov 2004, 18:25

Årsmodell???
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
9000tic
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 80
Registrert: 31 okt 2004, 01:00
Bil: 9-5 TID og 900 CAB
Sted: Son

Legg inn av 9000tic » 20 nov 2004, 01:40

88 Mod motor trenger ny clutch
SAAB SAAB SAAB

Brukeravatar
viggo N355
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 64
Registrert: 12 jul 2004, 01:00
Sted: vestlandet

Legg inn av viggo N355 » 23 nov 2004, 07:52

kommer anpå om noen trenger den, jeg prøvde lenge og selge en komplett 2,0 t16 di motor, men null respons, prisa den fra 2-5000.
viggo

Brukeravatar
9000tic
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 80
Registrert: 31 okt 2004, 01:00
Bil: 9-5 TID og 900 CAB
Sted: Son

Legg inn av 9000tic » 24 nov 2004, 00:08

Husker jeg betalte 6000 for en girkasse til 900t for rundt6-7 år siden jeg
kommer vel an på markedet ja
SAAB SAAB SAAB

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 24 nov 2004, 00:17

Er vanskelig å anslå verdi men girkassene er jo verd endel.
Hvis man får prøvekjørt den i bil og kassa er god så vil jeg vel si at man bør kunne få 2500-4000 bare for den.

Motoren er ikke verd mye hvis den ikke har DI.. men 2000 for en DI-motor er rimelig!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
9000tic
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 80
Registrert: 31 okt 2004, 01:00
Bil: 9-5 TID og 900 CAB
Sted: Son

Legg inn av 9000tic » 24 nov 2004, 00:25

Vurderer litt om jeg skal sette motoren i en 87 9000i jeg har men er vel litt jobb.Med tanke på kassa så er den topp.Byttet motor og kasse i min for ca 2 mnd siden pga at jeg fikk tak i delebil som hadde gått 130 000km.Eneste som bør byttes på kassa er simringen i girstaget/overføringa har lekki litt olje der(koster vel ikke mange kr)
SAAB SAAB SAAB

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 24 nov 2004, 00:46

Det er en god del jobb å bygge om hvis du ikke har en komplett bil å flytte over fra. For å få det godkjent så må du ha bremser fra en turbo er ikke sikker på demperne men det får du høre hos Saab (GM Norge).
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
9000tic
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 80
Registrert: 31 okt 2004, 01:00
Bil: 9-5 TID og 900 CAB
Sted: Son

Legg inn av 9000tic » 24 nov 2004, 02:50

Har en komplett 90 mod cd i deler så d er ikke noe problem,men det jeg er litt usikker på er ledningsnettet må vel bytte ut en god del der vel :?
SAAB SAAB SAAB

Svar