Hei! På vei til jobb nå hadde jeg virkelig problemer med å få bilen i gir. Dette var uavhengig om kassa var varm eller ikke. Når jeg setter den i revers så smeller det i motoren, og jeg må bruke fart og makt for å få den i alle de andre girene. Hva kan dette være? Jeg håper giroverføring. Kan nevnes at dette skjedde over natta.
Mvh Henrik
OG9-3 vanskelig å få i alle gir
Moderator: Moderatorer
OG9-3 vanskelig å få i alle gir
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero
M88 SAAB 900 T16 Aero
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: OG9-3 vanskelig å få i alle gir
Høres ut som clutch men du sier jo ikke noe om hvordan pedalen kjennes ut.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Re: OG9-3 vanskelig å få i alle gir
Kjennes helt normal, men jeg kan fokusere litt mer på den på vei hjem. Vil det så være slitt clutch eller noe i hydraulikken?
EDIT: tok men en tur ut i bilen nå, pumpa clutchen litt, og da giret den helt fint. Dum som jeg var prøvde jeg ikke å gire før jeg pumpa, så jeg vet ikke om det var årsaken.
EDIT: tok men en tur ut i bilen nå, pumpa clutchen litt, og da giret den helt fint. Dum som jeg var prøvde jeg ikke å gire før jeg pumpa, så jeg vet ikke om det var årsaken.
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero
M88 SAAB 900 T16 Aero
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: OG9-3 vanskelig å få i alle gir
Høres ut som slave eller hovedsylinder, evt selve clutchen men dersom det hjelper å pumpe clutchpedalen så tipper jeg en av sylindrene. Sannsynligvis slaven, men du kan jo sjekke hovedsylinderen først ettersom den ikke koster all verden og er mye enklere å bytte.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: OG9-3 vanskelig å få i alle gir
Takk for hjelpen, Ingvar og Tor! Det var hovedsylinder, ihvertfall sånn det ser ut for øyeblikket, får se hvordan den oppfører seg videre fremover. Den har blitt annerledes på klutsjen, og den er lettere å få i revers enn den noensinne har vært før, så det virker som dette har vært et problem jeg har hatt lenge. Klutsjen tar på et annet punkt og har litt lenger dødvandring, kan det være fordi det er en mekonomen-sylinder?
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero
M88 SAAB 900 T16 Aero