Ivrig ESP
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 1
- Registrert: 23 jan 2011, 07:11
Ivrig ESP
Første Saab (9.5, 2.0t, 210hk, 2005) er kjøpt og er fornøyt! På et punkt synes jeg dog at den skiller seg ut fra mine tidligere biler og det er med en meget aktiv ESP. På vinterføret her i Tromsø synes jeg ofte at den er mer opptatt av å skru helt ned for effekten enn å øke fremkommeligheten ved å bremse det spinnende hjul. (Der er nye piggdekk på bilen). Er dette vanlig?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Ivrig ESP
Den er glad i det ja, men ser at bilen din er trimmet. Avhengig av trim så kan ESP/TCS føles mer brutal. Heldigvis kan man jo enkelt skru av systemet 

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan