Saab 9-3 1,9TiD 'Antisladd ur funktion'

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
tor-hole
Innlegg: 20
Registrert: 21 okt 2010, 17:27

Saab 9-3 1,9TiD 'Antisladd ur funktion'

Legg inn av tor-hole » 22 feb 2011, 15:40

Har en Saab 9-3 1,9TiD 2007 modell.

I SID kommer det opp: 'Antisladd ur funktion' iblant. Stortsett hjelper det å skru av tenning og starte bilen på nytt.
Har ikke lest av feilkoder på verksted ennå, men det er vel kanskje neste steg.
Noen som har hatt samme problem (ser på endel andre forum at endel har hatt samme problem - men står ikke om noen løsning) og kan gi noen tips til hva jeg bør sjekke?

De andre forumene snakker om:
- Lite luft i dekk. Jeg har prøvd å fylle bra med luft - da forsvant feilen, men kom tilbake etter noen dager.
- Rattlås (forstår ikke helt hvordan dette kan ha noe med Antisladd å gjøre).
- ABS sensorer i hvert hjul skitne.

Torstein

Brukeravatar
95Vector
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 155
Registrert: 02 feb 2007, 23:40
Medlemsnummer: N883
Bil: MY05 9-3 Aero cab.

Re: Saab 9-3 1,9TiD 'Antisladd ur funktion'

Legg inn av 95Vector » 22 feb 2011, 20:14

Hei.
Ja desverre har jeg hatt dette problemet oppe i flere tilfeller, og som du beskriver det holder å starte på nytt så er det borte og alt er vel til neste gang denne meldingen dukker opp. 8-9 ganger på 2 år.
Jeg har forsøkt å få dette lest av på verksted uten at de fant noen feilkoder på dette problemet og ingen ide på hva problemet kunne bestå av, alt er jo i orden når du reiser på verksted med en slikt problem ,ikke sant :?
Etter hva jeg husker så ble det dagt at feil slettes etter noen dager, (korriger meg gjerne om dette er feil)
Ettersom denne feilen kommer og går og ingen finner noe unormalt er det vanskelig å rette på dette,MEN neste gang denne dukker opp så er det rett til nærmeste SAAB verksted for sjekk :D
I det siste har jeg byttet tenningslås og nøkkel, så det vil sikkert vise seg om dette kan ha hjulpet på dette som en bieffekt.
Men, du har 2007 mod og det vil si også reklamasjonsrett til 2012 , en rett som kan hjelpe deg uten at dette kan koste deg alt for mye.
Lykke til
HIRSCH - More powerful, more dynamic, more elegant – and even more enjoyable to drive

tor-hole
Innlegg: 20
Registrert: 21 okt 2010, 17:27

Re: Saab 9-3 1,9TiD 'Antisladd ur funktion'

Legg inn av tor-hole » 23 feb 2011, 12:41

OK takk.

Har du noen referanser til 5 års reklamasjonsrett? Jeg har jo 3 års garanti, men jeg antar at du henviser til at Antisladd typisk skal virke mer enn i 3år...
Men hvis de ikke vet hva de skal gjøre for å fikse det så er jeg vel kanskje like langt...

Torstein

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Re: Saab 9-3 1,9TiD 'Antisladd ur funktion'

Legg inn av Johan N828 » 23 feb 2011, 15:55

Forbrukerkjøpsloven ;)

Brukeravatar
95Vector
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 155
Registrert: 02 feb 2007, 23:40
Medlemsnummer: N883
Bil: MY05 9-3 Aero cab.

Re: Saab 9-3 1,9TiD 'Antisladd ur funktion'

Legg inn av 95Vector » 23 feb 2011, 16:46

:D Kort sagt har jeg bare positivt å si om SAAB forhandlere i Oslo region, de fleste er flinke til å ta vare på SAAB kundene og fikser de sakene som er klart en reklamasjon, uavhengig av garanti.
Snakk med verkstedet, sannsynlig blir du positivt overrasket.
Men , feilen må jo være der ellers er den vanskelig for de å finne.
Tips: ta mobilbilde av feilmeldingen så har du feil/tid/dato.
Lykke til.
HIRSCH - More powerful, more dynamic, more elegant – and even more enjoyable to drive

Svar