Ronny_N169 skrev:89-90 kassene er nok de beste 5 trinns kassene. De med store pinionlagrene og de grovere drevene (grove tannhjul) De etter dette fikk finere tannhjul, men samme bredde da. Alternativt er å få noen til å renovere en gammel 4 trinns kokillestøpt kasse. Jeg drev selv med dette i noen år, men tar mye tid, og blir derfor dyrt for kunden, fra 10000 og oppover for de beste kassene, som da blir et plukk av 3 forskjellige årsmodeller.
Nå vet jeg du har satt fingrene i en og900-kasse opptil flere ganger Ronny, men er det ikke slik at både lageret og større pinjonghus fortsetter ut til 93? Det mener hvertfall Kenth i Sverige. Selv har jeg nesten satt fast fingrene i en låda en gang, så jeg bare refererer disse uttalelsene slik jeg hørte de da jeg var i Sverige sist..
EDIT: Jeg ser du refererer til "finere tannhjul" som kom senere, det kan vel gjøre sitt i så måte det ja..
EDIT2: Jeg ser at det var et forholdsvis voksent trådløft fra fyren som postet før jeg, noe jeg heller ikke så ved første øyekast

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible
California Cruiser MK3