Legg inn
av Ingvar N629 » 27 apr 2011, 21:51
Haha!! Drivstoffbesparelse på 5-20% !!! Ja jøss... En slik påstand viser at forfatteren bak reklameteksten kan svært lite om motorer, hvis over 20% av innfyrt effekt i en ubehandlet motor går til friksjonsvarme i lagrene så er ikke den motoren i live!!
Humbug, spør du meg. Jeg er skeptisk til alt som høres for godt ut til å være sant, for det er gjerne nettopp det det er. Og ting som skal bygge opp belegg her og der, hva skjer med oljekanalene f eks i veiva? Spesielt ved dimensjonsendringer og kurver i kanaler?
Men jeg har jo ikke prøvd den der, så bevis gjerne at jeg tar feil!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan