9-5 jager v/2000rpm
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 154
- Registrert: 25 okt 2009, 16:50
- Medlemsnummer: N1945
- Navn: Kjetil
- Bil: 9-5 2005 + 99 turbo 1980 http:
- Sted: Sandefjord
9-5 jager v/2000rpm
Hei
Jeg har en 9-5 -05 2.0t aut. som har begynt å jage ved 2000rpm under belastning, det samme skjer når jeg låser den i gear. Det er ingen varsellamper som lyser eller feilmeldinger i display. Det er byttet tennkasett og veivakselsensor i sommer. Servicehefte er fulgt og den har gått 220.000km.
Jeg har en 9-5 -05 2.0t aut. som har begynt å jage ved 2000rpm under belastning, det samme skjer når jeg låser den i gear. Det er ingen varsellamper som lyser eller feilmeldinger i display. Det er byttet tennkasett og veivakselsensor i sommer. Servicehefte er fulgt og den har gått 220.000km.
Saab 9-5 Vector 2005
Saab 99 Turbo 1980 http://www.garaget.org/?car=274817
Not for everyone. Essential to a few.
Saab 99 Turbo 1980 http://www.garaget.org/?car=274817
Not for everyone. Essential to a few.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9-5 jager v/2000rpm
Mener du at turtallet går opp og ned ved jevn belastning, utan at dette påvirker hastigheten? Da sitter nok problemet i kassa, ikke i motor.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 154
- Registrert: 25 okt 2009, 16:50
- Medlemsnummer: N1945
- Navn: Kjetil
- Bil: 9-5 2005 + 99 turbo 1980 http:
- Sted: Sandefjord
Re: 9-5 jager v/2000rpm
Hastigheten varierer med jaginga, og nå har den begynt og fuske mellom 1000 og 2000rpm
. Dette skjer kun under lett belastning og ikke over 2000rpm. Jeg har bestilt storservice selv om det er litt tidligt så vi får se om det hjelper
.


Saab 9-5 Vector 2005
Saab 99 Turbo 1980 http://www.garaget.org/?car=274817
Not for everyone. Essential to a few.
Saab 99 Turbo 1980 http://www.garaget.org/?car=274817
Not for everyone. Essential to a few.
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 154
- Registrert: 25 okt 2009, 16:50
- Medlemsnummer: N1945
- Navn: Kjetil
- Bil: 9-5 2005 + 99 turbo 1980 http:
- Sted: Sandefjord
Re: 9-5 jager v/2000rpm
Det var vist spjellhuset som må byttes, 6500.- inkl arbeide
Det var ikke så veldig mye å spare på speedparts heller.

Saab 9-5 Vector 2005
Saab 99 Turbo 1980 http://www.garaget.org/?car=274817
Not for everyone. Essential to a few.
Saab 99 Turbo 1980 http://www.garaget.org/?car=274817
Not for everyone. Essential to a few.
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: 9-5 jager v/2000rpm
Du kan jo spare mye ved å kjøpe ett brukt, og bruke en liten time på å skru det på selv da. Alt. også kjøpe ett nytt i Sverige for 3900sek, http://www.blocket.se/kristianstad/Spja ... ?ca=15&w=3
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 154
- Registrert: 25 okt 2009, 16:50
- Medlemsnummer: N1945
- Navn: Kjetil
- Bil: 9-5 2005 + 99 turbo 1980 http:
- Sted: Sandefjord
Re: 9-5 jager v/2000rpm
Jeg har 05 mod ikke 00-03, men jeg har sjekket på nettet etter brukt og det er ikke mange der ute. Må denne giftes til bilen
eller er det bare å montere?
eller er det bare å montere?
Saab 9-5 Vector 2005
Saab 99 Turbo 1980 http://www.garaget.org/?car=274817
Not for everyone. Essential to a few.
Saab 99 Turbo 1980 http://www.garaget.org/?car=274817
Not for everyone. Essential to a few.
Re: 9-5 jager v/2000rpm
hei.
Det er bare å bytte.
Du kan også forsøke å rense det gamle. Er mulig å dele det i noen flere biter
/ Pål
Det er bare å bytte.
Du kan også forsøke å rense det gamle. Er mulig å dele det i noen flere biter

/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9-5 jager v/2000rpm
6500 kr ja, da skal du få et rimeligere tips her:
http://www.elkparts.com/saab-95-m98-to- ... p3882.html
261 pund, disse gutta leverer raskt på døra.
http://www.elkparts.com/saab-95-m98-to- ... p3882.html
261 pund, disse gutta leverer raskt på døra.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 154
- Registrert: 25 okt 2009, 16:50
- Medlemsnummer: N1945
- Navn: Kjetil
- Bil: 9-5 2005 + 99 turbo 1980 http:
- Sted: Sandefjord
Re: 9-5 jager v/2000rpm
Takker for svarene,jeg vet at verkstedene har litt å gå på når det gjelder pris så jeg skal si hva den koster på elkparts. Jeg har gjort dette før og da gikk de ned på prisen. Hva med pakning mellom spjellhus og manifold, kommer den med spjellhuset? Er det 100% sikkert at den kun er å montere uten bruk av Tech2 ?
Saab 9-5 Vector 2005
Saab 99 Turbo 1980 http://www.garaget.org/?car=274817
Not for everyone. Essential to a few.
Saab 99 Turbo 1980 http://www.garaget.org/?car=274817
Not for everyone. Essential to a few.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9-5 jager v/2000rpm
Tror ikke pakninga følger med, men du kan bruke opp igjen den gamle, det blir ikke så varmt akkurat der så gummien der bruker å holde seg fint (det er gummipakning)
200% sikker på at du ikke trenger Tech2, men dersom ditt gamle spjeldhus står i limp home så må du ta av minuspolen på batteriet. Men det høres ikke ut til at det er tilfellet.
200% sikker på at du ikke trenger Tech2, men dersom ditt gamle spjeldhus står i limp home så må du ta av minuspolen på batteriet. Men det høres ikke ut til at det er tilfellet.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 154
- Registrert: 25 okt 2009, 16:50
- Medlemsnummer: N1945
- Navn: Kjetil
- Bil: 9-5 2005 + 99 turbo 1980 http:
- Sted: Sandefjord
Re: 9-5 jager v/2000rpm
Jeg fikk 25% på delen og redusert timeraten til 0,8 uten og krangle for mye, Totalen ble nå 4500.-. IKKE GODTA FØRSTE TILBUDET DU FÅR FRA VERKSTEDET, DET ER LOV Å PRUTE
Selvfølgelig går bilen nå uten ett eneste feilslag,jeg får se hvor lenge det varer 


Saab 9-5 Vector 2005
Saab 99 Turbo 1980 http://www.garaget.org/?car=274817
Not for everyone. Essential to a few.
Saab 99 Turbo 1980 http://www.garaget.org/?car=274817
Not for everyone. Essential to a few.