Hei..har en 95 aero fra 2000. var ute å tok av ledningene til magnetventilen,monterte opp en mekaniske laddetryksmåler.
Dro på vegen å testet full gasskjøring i 3 gir å grunnladetrykket var bare 0.2-0.25 ca må jeg da stille inn grunntykket på wg staget for å få 0.45bar i grunnladetrykk. Men det rare med det helle var at når jeg satt på kontakten gikk bilen på 0.7bar som jeg mener er org? Men det virket som at den bare ville o.7 i 4 gir med full gasspådrag
Noen som har forslag?
Måjeg stille grunnladetrykket igjen?
Saab 95 aero med trykkprob!!!!!!!
Moderator: Moderatorer
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Saab 95 aero med trykkprob!!!!!!!
Det er ikke rette måten å justere glt på 
På modellene med T7 motorstyring så må du trykksette wg-klokka manuellt når bilen ikke går.

På modellene med T7 motorstyring så må du trykksette wg-klokka manuellt når bilen ikke går.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Saab 95 aero med trykkprob!!!!!!!
Sjekk de blå enveisventilene til EVAP-systemet, du. Hvis en av disse lekker (det er 2 stk) så vil den ikke lade som den skal. Som Tor skriver så skal GLT strengt tatt justeres med trykklokke på T7, men dersom du lar alt av slanger sitte og kun tar av kontakten til MV så får du en god indikasjon. Mål ved 3000 rpm dersom du går for denne løsningen.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 244
- Registrert: 22 mai 2008, 15:47
- Medlemsnummer: N1614
- Navn: Per Arne
- Bil: 2000 Saab 9-5 Aero
- Sted: Steinkjer
Re: Saab 95 aero med trykkprob!!!!!!!
Takk for svarene gutter.. Har i dag hvert på vw å bestilt to nye ventiler til evap.samt kjøpt bensinslanger på9 mm og slangeklemmer. Så da blir det montert nye backventiller til uka. når det er gjort skal jeg grovinstille glt til 0.45.i 3000rpm som ingvar beskrev til slutt.
Men spørsmålet da er hvor jeg skal montere inn den graderte turbotrykksmåleren for å få rettest verdier i forhold til glt? Å hvilket verktøy må jeg ha for å sjekke det manuelt på wg-stage når bilen ikke går? Kan kansje med fordel kjøpt inn det
Er det dyrt?
Men spørsmålet da er hvor jeg skal montere inn den graderte turbotrykksmåleren for å få rettest verdier i forhold til glt? Å hvilket verktøy må jeg ha for å sjekke det manuelt på wg-stage når bilen ikke går? Kan kansje med fordel kjøpt inn det
