T3/T4 turbo på 9000 2.3t?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Rambraut N1491
MAX BOOST
Innlegg: 2068
Registrert: 16 jun 2008, 14:50
Navn: Martin Rambraut
Bil: 2007 BMW 525da
Sted: Hovin i Gauldal

T3/T4 turbo på 9000 2.3t?

Legg inn av Rambraut N1491 » 27 mai 2011, 23:54

Hei

Noen som har prøvd en T3/T4 turbo på en 9000 2.3t før?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=28785365

Er en slik i annonsen her det er snakk om, ganske lite info om turboen. Om det funker, er den bolt on på grenrøret eller må det byttes/sveises om?

Er ikke snakk om trimming her, kun om den passer uten store modifikasjoner. Og ja, jeg ser det er en kinaturbo, men hadde vært morro og prøvd uansett. :mrgreen:
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: T3/T4 turbo på 9000 2.3t?

Legg inn av Tor N12 » 28 mai 2011, 12:51

Du har T25 grenrør så noe bolt-on er det i allefall ikke ;) De gamle 9k'ene har T3-flens men du må nok så alikevel tilpasse eksos, rør mm og ikke minst så må du mappe bilen din.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Rambraut N1491
MAX BOOST
Innlegg: 2068
Registrert: 16 jun 2008, 14:50
Navn: Martin Rambraut
Bil: 2007 BMW 525da
Sted: Hovin i Gauldal

Re: T3/T4 turbo på 9000 2.3t?

Legg inn av Rambraut N1491 » 28 mai 2011, 16:06

Tor N12 skrev:Du har T25 grenrør så noe bolt-on er det i allefall ikke ;) De gamle 9k'ene har T3-flens men du må nok så alikevel tilpasse eksos, rør mm og ikke minst så må du mappe bilen din.
Takk takk. Var flensen på grenrøret jeg var mest opptatt av. Eksos og vann/oljerør kan fikses. Får se hva tiden bringer, blir i allefall orginal snurre en liten stund til nå.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI

Brukeravatar
ToreN1246
Overload!!!
Innlegg: 1200
Registrert: 28 jan 2008, 17:08
Medlemsnummer: N1246
Navn: Tore
Bil: 9-5 aero -01
Sted: lillehammer
Kontakt:

Re: T3/T4 turbo på 9000 2.3t?

Legg inn av ToreN1246 » 28 mai 2011, 16:33

Funker jo en stund disse, men kjøp gjerne noe som har litt bedre kvalitet om du skal dra ut litt av den.
Er ikke så veldig glad i høyt trykk slike kina snurrer.
Men skal du ha standard effekt og kjører pent og rolig så skulle det ikke være noe særlig problem (kanskje)
“Sucking all the marrow out of life doesn’t mean choking on the bone”

9-5 aero

19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing

SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!

Brukeravatar
Rambraut N1491
MAX BOOST
Innlegg: 2068
Registrert: 16 jun 2008, 14:50
Navn: Martin Rambraut
Bil: 2007 BMW 525da
Sted: Hovin i Gauldal

Re: T3/T4 turbo på 9000 2.3t?

Legg inn av Rambraut N1491 » 29 mai 2011, 12:06

ToreN1246 skrev:Funker jo en stund disse, men kjøp gjerne noe som har litt bedre kvalitet om du skal dra ut litt av den.
Er ikke så veldig glad i høyt trykk slike kina snurrer.
Men skal du ha standard effekt og kjører pent og rolig så skulle det ikke være noe særlig problem (kanskje)
Blir nok en Td04 neste gang, men hadde selvsagt vært morro og fått testet kvaliteten på en slik kinasnurre en gang også.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI

Brukeravatar
bullit87
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 658
Registrert: 04 mar 2010, 22:33
Medlemsnummer: n1873
Navn: kristoffer
Bil: Saab 900R
Sted: Toten
Kontakt:

Re: T3/T4 turbo på 9000 2.3t?

Legg inn av bullit87 » 29 mai 2011, 18:31

M96 Saab 900 turbo, sommerbilprosjekt
http://www.garaget.org/bullit87

Svar