Hei.
Siter på en motor som jeg har særdeles lite info om, så lurte på om noen kunne tolke serienummret på blokk, visst det er det jeg har funnet da:
S285-2 237-4
Mvh
Stian
SPM angående Serie nr på Blokk?
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 67
- Registrert: 12 jun 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N325
- Navn: Stian Sommerstad
- Bil: Saab 9-5 Estate
- Sted: Kapp
SPM angående Serie nr på Blokk?
2000 Saab 9-5 Estate 
N325

N325
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: SPM angående Serie nr på Blokk?
Det nummeret sier ikke meg så mye, men hvis du skarper rent metallet der blokka ikke er lakkert rett ved hullet til veivakselgiveren, så står det motortype der dersom dette er en B205/235 blokk. Kan være vanskelig å lese, men det er der. Dersom du ikke finner noe nummer der så kan det være en B204/234 dersom den har kanaler for balanseaksler, har den ikke balanseakseltunneler men hull for veivakselgiver så er det en B206. Er det en eldre sak så er det flere muligheter, men gir du en beskrivelse av den så skal vi nok finne ut hva det er.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan