modifisering av APC

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Justice
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 58
Registrert: 05 jul 2004, 01:00
Kontakt:

modifisering av APC

Legg inn av Justice » 07 des 2004, 02:20

idag modifiserte jeg APC'en min:) mye enklere en det kanskje høres ut som:) isteden for å betale masse penger for en ferdig modifisert APC så betaler du heller 10kr i deler og modifiserer selv:) jeg fulgte denne siden: http://www.900aero.com/main/tech_main_apcmod.htm og hadde ikke no problemer i det hele tatt.. Kontakt meg vist det er noe dere lurer på eller så kan jeg eventuelt modde for de som ikke orker selv:) for en veeldig billig peng:)
----Justice----
-Saab 900 Turbo-

Brukeravatar
9000tic
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 80
Registrert: 31 okt 2004, 01:00
Bil: 9-5 TID og 900 CAB
Sted: Son

Legg inn av 9000tic » 08 des 2004, 22:17

Heisann
har du bytta r138 motstanden.
var d noe vits i? :?
SAAB SAAB SAAB

Justice
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 58
Registrert: 05 jul 2004, 01:00
Kontakt:

Legg inn av Justice » 08 des 2004, 22:39

ja bytta den.. gjorde alt som sto der tok liksom 1 min å bytte den:) meb bytta den mot en på 39k ohm.. anbefaler at du gjør det liksom.. tar jo ikke lang tid :D for de som vurderer å gjøre dette så anbefaler jeg det på det høyeste blir stor forskjell :lol:
----Justice----
-Saab 900 Turbo-

Gjest

Re: modifisering av APC

Legg inn av Gjest » 17 jan 2005, 22:56

Justice skrev:idag modifiserte jeg APC'en min:) mye enklere en det kanskje høres ut som:) isteden for å betale masse penger for en ferdig modifisert APC så betaler du heller 10kr i deler og modifiserer selv:) jeg fulgte denne siden: http://www.900aero.com/main/tech_main_apcmod.htm og hadde ikke no problemer i det hele tatt.. Kontakt meg vist det er noe dere lurer på eller så kan jeg eventuelt modde for de som ikke orker selv:) for en veeldig billig peng:)
Jeg har en -87 8v. Og så har jeg to bokser. Den ene justerte vi slik at den peaket på ca 1,1 og sank til ca0.85.
Men plutselig begynte bilen å fuske (fikk trykk på 1. og 2. gir, men på resten "hang" bilen på girene.
Fikk ikke trykk før jeg hadde sluppet helt opp på gassen og ventet noen sek før jeg ga gass igjen.
Jeg ble fortalt at det var trykkvakten som slo ut.

Så byttet jeg boks nå nylig. Denne skal i teorien være orginal. Den ga ihvertfall ikke mer trykk enn orginalt. Problemet med trykket på girene kom seg litt, men det ble ikke helt bra. Har du peiling på hva som kan være årsaken??

Jeg skulle likt å fått tak i orginal-verdiene på pot-meterne. Da kunne jeg sjekket verdiene i den "orginale" boksen. Tror kanskje den kan være klusset litt med av tidligere eier..

Mvh
André Kleiven

Justice
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 58
Registrert: 05 jul 2004, 01:00
Kontakt:

Legg inn av Justice » 18 jan 2005, 13:27

prøv å koble over trykkvakta så ser du om du om det fortsatt er noe galt. høres litt rart ut at trykkvakta skal slå inn med orginalt trykk :lol: den bruker vanligvis å slå ut på 1bar.
----Justice----
-Saab 900 Turbo-

Svar