Har du fått lest feilkode på dette? Jeg går ut fra at AW-kassene 98-01 også har et feilkodesystem. Er det mulighet for at dette er en hastighetssensor som, når den blir varm, takker for seg?sveinf skrev:Hei folkens!
Tar opp denne igjen, da(som noen kanskje lukta) problemene med kassa har kommet igjen, og mer til. Etter en ca 30 mins kjøring, da spesielt i situasjoner der jeg ligger i lavere gir, frir kassa ut helt.
Jeg må stoppe bil og motor, starte opp igjen, så funker det for en stakket stund igjen. Har kikka på deler til salgs, men fant ikke Kurt Ivans kasse der nå. Er den solgt mon tro? Andre som har en kasse liggende?
Bytte av automatkasse 95 2000 #LØST"
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: Bytte av automatkasse 95 2000
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 aug 2009, 18:11
- Medlemsnummer: N1769
- Navn: Svein Folkvord
- Bil: 95, 2,3t, estate, 00, BSR st 3
- Sted: Drammen
Re: Bytte av automatkasse 95 2000 #LØST"
Skal bytte kasse kommende uke, skal få lest av feilkode. For min del virker det som hele kassa ikke er med lenger og bytter derfor til en overhalt med garanti ifra Sverige. Etter 5 min, så gearer den ikke ned til de laveste girene, omtrent som å kjøre på W-modus(winter). Den napper ofte ifra gir til gir i starten på turen. Har forstått at automatkasser bør ha oljeskift ca hver 60k, min fikk det først ved 130k...