En nær venn av meg har en Saab 900SE 2.0 Turbo. Den er utstyrt med Viggen turbo, stage 3 chip og eksos. Den lader 1.2BAR ved Max.
I over lengre tid har eier hatt problemer med en form for "blaffring" eventuelt "Røkking" i motor ved lange på drag. Dette føltes ut som om bilen fikk litt lite bensin og gikk litt magert.
Derfor fikk han en Walbro 255 pumpe av meg som nå er montert, vi monterte deretter en Justerbar bensin trykk regulator for og finjustere.
Denne regulatoren er kjøpt på Thorshov så er overhode ikke noe dyr sak, men burde funke selv om. Det er 2 innganger og 1 utgang på denne samt 1 vakum tilkobling.
Den er utstyrt med en brako skrue på toppen som en regulerer stemplet inne i spjeldet opp eller ned. Vi har montert bensin slangen som går fra tanken inn på den ene koblingen på undersiden av denne regulatoren, siden det er der stemplet kan regulerer trykket. (antar jeg).. Dermed har vi koblet videre på den ene utgangen på den ene siden på regulatoren, som går videre inn i fuelrailen og videre til dysene. Problemet er at det ikke opparbeides nok bensintrykk til at dette spjeldet åpner seg, så vi får ikke start på bilen da det ikke kommer bensin igjennom. Antar at en walbro 255 pumpe skal kunne klare og opparbeidet et ganske greit trykk.? måleren gir heller ikke noe form for utslag. Jeg forstår virkelig ikke hva problemet er og trenger virkelig hjelp! Om det er noen som kan komme med personlig hjelp da vi bor i Skien(telemark) hadde det vært til gigantisk hjelp!
Haster virkelig! Daily driver!