Hei
Trenger en delebil til min kjære Saab. Er det noen som vet om karroserideler og motor fra andre modellår passer. Eksempelvis fra 99 til 2003?
Mvh
Helge
Delebil til 99 modell Sabb 2,0t
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Delebil til 99 modell Sabb 2,0t
Ja karosseridelene passer. Motoren passer i bilen, men 2-litere fra 2001 og nyere har lavere kompresjon samt at noen sensorer, ledningsnettet, dysene og innsuget er forskjellig. Dermed må styreboksen programmeres om, du kan ikke gifte inn en styreboks fra annen årsmodell uten videre.
Tenk også på at pga oilsludge-problemet så er det direkte dumt å montere en brukt motor uten gå gå igjennom den nøye og evt overhale. Nytt register er minimum.
Tenk også på at pga oilsludge-problemet så er det direkte dumt å montere en brukt motor uten gå gå igjennom den nøye og evt overhale. Nytt register er minimum.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Delebil til 99 modell Sabb 2,0t
Hei
Tusen takk for svar. Det er primært karosseri jeg jakter på. Tenkte det kunne være en ide og se over til Sverige å få tak i et godt objekt til en rimelig penge. Men det er jo også slik at dette med motor er av interesse. Har ikke mye kunnskap om bil så det enkleste er å finne noe hvor deler bare kan flyttes over. Betyr dette at alle karosseriene frem til og med 2003 passer mens motor ikke sånn uten vidre passer?
Tusen takk for svar. Det er primært karosseri jeg jakter på. Tenkte det kunne være en ide og se over til Sverige å få tak i et godt objekt til en rimelig penge. Men det er jo også slik at dette med motor er av interesse. Har ikke mye kunnskap om bil så det enkleste er å finne noe hvor deler bare kan flyttes over. Betyr dette at alle karosseriene frem til og med 2003 passer mens motor ikke sånn uten vidre passer?