Jeg ringte saab tromsø for å få tilsendt innsugsluft temperaturgiver, da jeg har feilkode på den. Men jeg fikk tilsendt en MAP-sensor.
Så jeg spør egentlig om jeg har fått feil del:
Det jeg bestilte: Innsugslufttemperaturgiver.
Det jeg fikk: http://www.summitracing.com/parts/BCH-0281002437/ når jeg søker på delenummeret som står på dingsen på google. Og den ser 100% ut som på bildet.
Har jeg fått rett del?
Har jeg fått rett del??
Moderator: Moderatorer
Re: Har jeg fått rett del??
hei.
var et skille i 2001 på sensor i basert på chassi nummer.
"MAP" sensoren skal også måle temperatur
Article : Intake air temperature sensor
PartNo : 9543901
Usage : NLS-USE 11095001, 93171176
Ch. --12051712
Ch. --17017591
Article : Intake air temperature sensor
PartNo : 5341409
Usage : NLS-USE 93171176
Ch. 12051713--
Ch. 17017592--
ser det også sitter en sensir fremme på passasjersiden av motor.
Article : Sensor
PartNo : 5167895
Order Quantity : 1
Type: MAP Sensor
Car Make: Saab
OE NO.: 5167895
Model Number: 0261230020
tok et raskt søk på google, og dette skal vist også være en map sensor. Mulig at pre 01 ikke hadde kombinert, og da var det en temp og en map?
/ Pål
var et skille i 2001 på sensor i basert på chassi nummer.
"MAP" sensoren skal også måle temperatur

Article : Intake air temperature sensor
PartNo : 9543901
Usage : NLS-USE 11095001, 93171176
Ch. --12051712
Ch. --17017591
Article : Intake air temperature sensor
PartNo : 5341409
Usage : NLS-USE 93171176
Ch. 12051713--
Ch. 17017592--
ser det også sitter en sensir fremme på passasjersiden av motor.
Article : Sensor
PartNo : 5167895
Order Quantity : 1
Type: MAP Sensor
Car Make: Saab
OE NO.: 5167895
Model Number: 0261230020
tok et raskt søk på google, og dette skal vist også være en map sensor. Mulig at pre 01 ikke hadde kombinert, og da var det en temp og en map?
/ Pål
Sist redigert av Pål N526 den 09 sep 2011, 07:49, redigert 1 gang totalt.
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Har jeg fått rett del??
Om du har fått riktig del kommer an på hvilken bilmodell og motortype du har.
Men det stemmer som Pål sier at noen av modellene har en sensor som måler både trykk og temperatur.
Men det stemmer som Pål sier at noen av modellene har en sensor som måler både trykk og temperatur.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 41
- Registrert: 04 apr 2008, 10:09
- Medlemsnummer: N1556
- Navn: Ståle Nordmo Risto
- Bil: 2002 Saab 9-3 2.2TiD - solgt
- Sted: Troms
Re: Har jeg fått rett del??
Tusen takk for god hjelp, dere hadde helt rett!
Jeg har visst den bilen som har kombinert sensor, og da jeg etter litt leting fant ut hvor den sto var den lik. Og etter knapt fem minutters arbeid var bilen frisk uten check engine-lys. Herlig! Atter en gang, tusen takk!
Når jeg fikk ut den gamle, så det litt ut som om det kanskje hadde hjulpet bare å rengjøre den. Den var full av griseri. Men bilen har gått 210.000 km, så det er vel ikke annet å vente enn at sensorer enten blir nedgriset til slutt eller har nådd sin levetid.
Håper jeg etterhvert lærer meg såpass at jeg i fremtiden også kan være en ressurs her, i stedet for den som stiller dumme spørsmål!

Når jeg fikk ut den gamle, så det litt ut som om det kanskje hadde hjulpet bare å rengjøre den. Den var full av griseri. Men bilen har gått 210.000 km, så det er vel ikke annet å vente enn at sensorer enten blir nedgriset til slutt eller har nådd sin levetid.
Håper jeg etterhvert lærer meg såpass at jeg i fremtiden også kan være en ressurs her, i stedet for den som stiller dumme spørsmål!
