TDO4HL Turbo (Solved)

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Jim S. N1578
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 300
Registrert: 04 nov 2007, 00:08
Medlemsnummer: N1578
Navn: Jim Slaaen
Bil: 00 Saab 9-5 Aero Estate Aut.
Sted: Bærum, Akershus
Kontakt:

TDO4HL Turbo (Solved)

Legg inn av Jim S. N1578 » 09 sep 2011, 21:08

Har stått på hode i motorrommet på min Saab 9-5 Aero Estate M00 et par dager. Planet toppen, byttet toppakning m.m Kom så langt at jeg skulle montere den nye TDO4HL turboen til grenrøret, og oppdager at oljereturen på den nye turboen ser ut til å ha barjonettkobling. Problemet er at min B235R har oljereturslange og ikke rør med barjonettkobling mellom turbo og bunnpannen. Kan se ut som jeg har glemt å skru av en slags overgangen mellom den gamle turboen (som jeg har sent i retur til Speedparts) og oljereturslangen. Noen som vet om det er en sånn overgang på TDO4HL turboen eller om det er forskjellig løsning på de forskjellige årsmodellene av turbo eller motorene på nettopp oljereturrøret/slangen :?:

Hadde fått feil modell av øvre styrehjul til agregatreimen og da med det samme. Så det ble bråslutt på å skru til i hvertfall over helgen, desverre :worry:
Hadde fått denne
Bilde

og skulle hatt denne :wierdface:
Bilde

Svar