montere 2.0 turbo i 2.0i bil
Moderator: Moderatorer
- To-Takt-Trond
- 0.7 bar
- Innlegg: 168
- Registrert: 27 des 2010, 15:17
- Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i
montere 2.0 turbo i 2.0i bil
har en 1999 9-3 2.0i og nå har jeg gått lei, altfor mye tull med denna motoren jeg har, så nå bytter jeg motor. så lurte jeg på, er det mye jobb å få plassert en 2 liter turbo motor i bilen min? hvilke andre deler trenger jeg i så fall av ledninger, hjerne osv. hvilke motorer passer eventuelt, 900, 9-3, 9-5?
dagens vits, BMW på vinterføre!
- doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Re: montere 2.0 turbo i 2.0i bil
Dette spørsmålet er en gjennganger. Konklusjonen er vel om du ikke har sykt mye lyst og tid til overs.
Selg, eller skrot bilen å kjøp deg en med turbo.
Prøv søkefunksjonen er mange tråder om dette temaet.
Selg, eller skrot bilen å kjøp deg en med turbo.
Prøv søkefunksjonen er mange tråder om dette temaet.
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
- To-Takt-Trond
- 0.7 bar
- Innlegg: 168
- Registrert: 27 des 2010, 15:17
- Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i
Re: montere 2.0 turbo i 2.0i bil
jeg har da prøvd å søkedoo-kie skrev:Dette spørsmålet er en gjennganger. Konklusjonen er vel om du ikke har sykt mye lyst og tid til overs.
Selg, eller skrot bilen å kjøp deg en med turbo.
Prøv søkefunksjonen er mange tråder om dette temaet.


spørsmålet mitt var om det gikk an!
dagens vits, BMW på vinterføre!
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: montere 2.0 turbo i 2.0i bil
Ja, det går an. Det er også mulig å få det godkjent.
Det krever såpass med deler for å få det skikkelig at det beste er å skaffe en delebil. Ta en titt på prosjekttråden til Lars E (gammel tråd), så får du et inntrykk av arbeidsmengden.
Det krever såpass med deler for å få det skikkelig at det beste er å skaffe en delebil. Ta en titt på prosjekttråden til Lars E (gammel tråd), så får du et inntrykk av arbeidsmengden.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: montere 2.0 turbo i 2.0i bil
viewtopic.php?f=13&t=12114&hilit=Turbo#wrap
Her er også en tråd du kan lese på. Merk at når Lars skriver hele ledningsnettet, så betyr det HELE nettet. Med noen av de elektriske komponentene som f eks instrumenter, SID etc. Du kan ta snarveien og spleise motornettet fra en turbo med nettet i bilen din, men da skal du vite opp og ned på koblingsskjemaene for de passer ikke sammen, dessuten får du en bastardbil
Tenk også på all kringutrustning som f eks eksos, intercooler, radiator etc
Å starte en slik ombygging for å få bedre driftssikkerhet er høl i huet, iallfall når du ikke har gjort mye slikt før. Klipp og lim bruker å gi sine utslag.
Her er også en tråd du kan lese på. Merk at når Lars skriver hele ledningsnettet, så betyr det HELE nettet. Med noen av de elektriske komponentene som f eks instrumenter, SID etc. Du kan ta snarveien og spleise motornettet fra en turbo med nettet i bilen din, men da skal du vite opp og ned på koblingsskjemaene for de passer ikke sammen, dessuten får du en bastardbil

Tenk også på all kringutrustning som f eks eksos, intercooler, radiator etc
Å starte en slik ombygging for å få bedre driftssikkerhet er høl i huet, iallfall når du ikke har gjort mye slikt før. Klipp og lim bruker å gi sine utslag.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- To-Takt-Trond
- 0.7 bar
- Innlegg: 168
- Registrert: 27 des 2010, 15:17
- Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i
Re: montere 2.0 turbo i 2.0i bil
takker masse for et skikkelig svar! godt å ha noen sånne som er bare rett på sak
da tror jeg at jeg dropper den ideen og kjøper heller en 2.0i motor istllafor 
noen som veit om noen motorer? eller veit hva man skal se på for noe når man kjøper?


noen som veit om noen motorer? eller veit hva man skal se på for noe når man kjøper?
dagens vits, BMW på vinterføre!
Re: montere 2.0 turbo i 2.0i bil
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.