hei
idag gikk døra til baksetet i vranglås! når en låser og låser opp ved å trykke på nøkkel'n går låseknappen i dørvindueet opp og ned men hverken håndtaket ute eller inne fungerer! har prøvd manuelt å låse og låse opp på ned med låseknappen men døråpneren både innvendig og utvendig griper ikke tak i noen ting...
noen som har vært borti dette før?
må vel inn å ta av dørtrekket å sjekke litt men sliter med å få tid til det med det første...
noen som har en beskrivelse/tegning av hvordan en tar av dørtrekket på 93 SC 2007 uten å ødelegge ting og tang?
Nils
dør i "vranglås" 93 2007
Moderator: Moderatorer
Re: dør i "vranglås" 93 2007
jeg fant jeg fant....
hva fant du nå?
en beskrivelse av hvordan en demonterer dørtrekket på bilen
http://www.saabcentral.com/~viscouse/SG ... _Strip.pdf

hva fant du nå?
en beskrivelse av hvordan en demonterer dørtrekket på bilen

http://www.saabcentral.com/~viscouse/SG ... _Strip.pdf

- Paul N1176
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
greit med beskrivelse, men regner med det er veldig greit å ha døren åpen for å få av trekket 
hadde litt samme problemet med ene førerdøren på min 9-5 etter å ha byttet dør.
der ble det løst ved å ta bort pakningen/listen langs vinduet på utsiden(den ble ødelagt, hadde ny på gammle døra) så nådde jeg akkurat tak i skruene som holdt døråpneren på utsiden, når jeg fikk den bort så fikk jeg se problemet inni døra og fikk åpnet den..

hadde litt samme problemet med ene førerdøren på min 9-5 etter å ha byttet dør.
der ble det løst ved å ta bort pakningen/listen langs vinduet på utsiden(den ble ødelagt, hadde ny på gammle døra) så nådde jeg akkurat tak i skruene som holdt døråpneren på utsiden, når jeg fikk den bort så fikk jeg se problemet inni døra og fikk åpnet den..
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
yes Paul du hadde rett... var ikke mulig å komme til i det hele tatt for å få av trekket så lenge døra er lukket...
lempet ut 2 barneseter å skrudde løs skruene på håndtaket i kveld men det er klin umulig å komme til å "brekke" løs trekket fra døra!
tror det "lukter" at jeg får verkstedet til å se på dette problemet på mandag. Mulig de får til å skru løs døra i fremkant for å ta den av.
når jeg satt i baksetet virket det som at det er noe bakerst på døra(selve låsemekanismen som griper inn i karroseriet) som har tatt kvelden... dette basert på å dra i hendeln for å åpne døra å lytte for så å sammenligne med hvordan det føles og høres på døra som funker...
N
lempet ut 2 barneseter å skrudde løs skruene på håndtaket i kveld men det er klin umulig å komme til å "brekke" løs trekket fra døra!
tror det "lukter" at jeg får verkstedet til å se på dette problemet på mandag. Mulig de får til å skru løs døra i fremkant for å ta den av.
når jeg satt i baksetet virket det som at det er noe bakerst på døra(selve låsemekanismen som griper inn i karroseriet) som har tatt kvelden... dette basert på å dra i hendeln for å åpne døra å lytte for så å sammenligne med hvordan det føles og høres på døra som funker...
N