Har hatt check engine lyset på i et par uker og fikk lest av feilkode først i dag. Bilen går helt normalt derfor har jeg ikke stresset med dette. Regnet med at det er selve sensoren som er i ustand.
Leser i et amerikansk forum at det er en komplisert operasjon å bytte ut denne. Har søkt på forumet her men finner ikke noe som omhandler denne feilkoden.
Koden er P0327: Bankefølerkrets 1: mating lav(rekke 1 eller enkeltføler)
Noen som vet hva jeg må gjøre?
Feilkode P0327
Moderator: Moderatorer
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Feilkode P0327
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: Feilkode P0327
Prøvebytt tennkassett med noen andre 
Og plugger når du er i gang.

Og plugger når du er i gang.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Feilkode P0327
Ingen egen bankesensor på den bilen, tenningsbank detekteres ved å måle ionekonsentrasjonen i sylinderen og dette gjøres av tennkassetten. Så det er den som må byttes, evt er det dårlig kontakt et sted. Du kan prøve å koble fra den store kontakten som sitter på torpedoveggen, blåse rent med trykkluft, rense den med elektronikkrens og se etter irring på pinnene. Det samme kan du gjøre med kontakten på selve tennkassetten, men det er ikke like vanlig at problemet ligger der.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Re: Feilkode P0327
Ops, jeg glemte å skrive at bilen gjelder en Saab 9-5 2,0 1999 mod.
Jeg bytta tennkassetten og alle pluggene for en måned siden da en av pluggene ikke tente. Ny kassett fikset dette. Men så dukket denne feilkoden opp. Merkelig nok var det ingen feilkode da bilen haltet med tre plugger...
Jeg bytta tennkassetten og alle pluggene for en måned siden da en av pluggene ikke tente. Ny kassett fikset dette. Men så dukket denne feilkoden opp. Merkelig nok var det ingen feilkode da bilen haltet med tre plugger...
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Feilkode P0327
Monterte du ny eller brukt kassett da? Du får sjekke kontaktpunktene som jeg skrev over her.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Re: Feilkode P0327
Monterte en brukt som hadde 30,000km bak seg. Tidligere har jeg hatt oppe alle kontakter jeg klarte å komme over uten å demontere noe, og sprayet disse med elektrorens crc. Feilkoden har ikke kommet tilbake etter at den ble slettet i dag morres og jeg har kjørt en del i hele dag. Kanskje jeg er heldig og at den ikke kommer tilbake 

Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4